مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر مصادف با 23 ژوئن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر

سال ۷۵۸

ابومسلم خراسانی رهبر قیام سیاه جامگان به فرمان منصور دوانِقی حاکم عباسی به قتل رسید.

سال ۱۶۹۱

احمد دوم پادشاه عثمانی درگذشت.

سال ۱۵۶۵

تورگوت رییس یکی از ناخداهای شهیر جهان ترک و اسلام درگذشت.

سال ۱۸۶۸

کریستوفر لاسام شولز مخترع آمریکایی حق امتیاز دستگاه تایپ را گرفت.

سال ۱۸۸۹

آنا آخماتوا، با نام اصلی آنا آندریوا گورنکو، شاعر روس دیده به جهان گشود.

سال ۱۸۹۴

کمیته بین المللی المپیک در پاریس تاسیس شد.

سال ۱۹۰۶

آلن تورینگ، ریاضی دان، منطق دان و رمز نگار بریتانیایی به دنیا آمد. وی به دلیل اینکه همجنس خواه بود در جامعه آنروز بریتانیا مورد اذیت نهادهای حقیقی و مردم قرار گرفت. گفته می شود که تورینگ با سم خودکشی کرده است. در اتاق محل خودکشی وی سیب گاز زده ای پیدا شد که به نماد این دانشمند بزرگ تبدیل شده است.

سال ۱۸۹۷

بلبل محمداف خواننده آذربایجانی در روستای خان باغی شوشا دیده به جهان گشود.

سال ۱۹۰۸

مجلس شورای ملی به فرمان محمدعلی شاه قاجار به توپ بسته شد و به دنبال ان دورانیکه از ان تحت عنوان دوران استبداد صغیر یاد می شود آغاز گردید.

سال ۱۹۲۷

طرح اجباری شدن کلاه شاپو برای مردان در مجلس شورای ملی ایران تصویب گردید.


شاید دوست داشته باشید

تی تاپ خانگی و طرز تهیه آن / ویکی ووکتی تاپ خانگی و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با طرز تهیه یک کیک خوشمزه به نام تی تاپ خانگی آشنا شویم. این کیک را

 


سال ۱۹۳۹

صمد بهرنگی نویسنده و اندیشمند آذربایجانی که به عنوان پدر ادبیات کودکان ایران شناخته می شود در محله چرنداب تبریز به دنیا آمد.

سال ۱۹۳۹

با هدف الحاق حاتای به ترکیه توافقنامه ای امضاء شد.

سال ۱۹۵۵

پرویز پرستویی، بازیگر سینما و تئاتر، در روستای چارلی همدان به دنیا آمد.

سال ۱۹۷۲

زین الزیدان فوتبالیست مسلمان تیم ملی فرانسه به دنیا آمد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *