پادکست ویکی آرت قسمت اول

پادکست ویکی آرت / پادکست ویکی آرت قسمت دوم

با اولین قسمت ویکی آرت با شما همراهیم و قراره هفته به هفته با اخبار و حواشی هنر باهم باشیم، که اولین قسمت ویکی آرت مصادف شده با ماه محرم الحرام . برنامه ما تو این ماه ازین قراره که میخواییم به حوزه ی هنرهای عاشوراییی و محرمی بیپردازیم. در ادامه خلاصه ای از متن هایی که در این پادکست ویکی آرت پوشش دادیم را باهم مرور میکنیم.

موسیقی هایی عاشورایی و محرمی پادکست ویکی آرت

در این بخش گذری داشته ایم به موسیقی های عاشورایی از قدیم تا امروز که دستخوش تغییراتی هم شده اند که بخشی از آنها را در این پادکست می شنویم.

اخبار و حواشی موسیقی پادکست ویکی آرت

موسیقی ایران عزادار شد . استاد نادر گلچین بعد ماه ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری ریوی به دیدار حق شتافت. از آثار برجسته استاد نادرگلچین یوسف گم گشته، مرغ سحر ، قصه ی شهر عشق و از البوم های این بزرگوار گریز ، نوفس باد صبا و زلف بنفشه بوده که ایشان در این سال های خوانده اند.

با حضور هنرمندان و موسیقیدان های نام اشنا البوم سربلندان در حوزه ی هنری رونمایی شد.این البوم از تولیدات فاخر مرکز موسیقی هنری سوم مهر ماه اثری از9 خواننده و به آهنگسازی محسن جلیلی رونمایی شد.

در اخر بخش اخبار و حواشی موسیقی ویکی آرت هم بشنویم پند های استاد غلامرضا سازگار از بزرگان عرصه ی مداحی به ذاکران حریم جوان حریم ال الله علیه سلام در باب عشق و عرفان و قاطی نکردن مطربی و مداحی …

بخش توضیح سریال های پادکست محرمی ویکی آرت

تلویزیون تو ماه محرم همیشه به خودش فیلم های جذاب و پرمخاطبی رو دیده همین طور که از شب دهم شروع کردیم و تا الان 16 سال میگذره ازش این بین سریال های زیادی ساخته شده که بعضی هاشون مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند و بعضی هاشونم خب، نه.  معصومیت از دست رفته داوود میرباقری،طفلان مسلم، فرات، یلدا از مناسبتی هایی بودن که دیده شدن. اما کاری دیگه از داوود میرباقری یعنی مختارنامه یه حس و حالی دیگه ایی داشت و شدیدا هم مورد توجه قرار گرفت و مخاطبان تونستن بخوبی باهاش ارتباط برقرار کنن که میتونه یکی از سریال های موفق مناسبتی و تاریخی این سالها لقب بگیره.

اما محرم امسالم تلویزیون سریال های مناسبتی خودشو امده پخش کرد تا مثل هرسال تو این شبها و ایام هم در کنار مردم حضور داشته باشه. شبکه سه با سریالی از بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی بنام عقیق میهمان خانه های شماست . سریال پرواز در ارتفاع صفر هم کاریه از عبدالحسن برزیده که طی 7 قسمت و از شبکه یک سیما در حال پخشه . میدونین که مصادف شدن روزهای ابتدایی محرم با هفته دفاع مقدس یکی از دلایل پخش این سریاله.

از 12 محرم هم سریال هاتف به کارگرانی داریوش یاری و تیه کنندگی نعمت چگینی از شبکه یک سیما اماده پخشه. شبکه دو هم با سریال شکوه یک زندگی با هنرمندی بیتا سحرخیز با کارگردانی رضا بهشتی تو این ایام همراه شما عزیزان هست و یه چند قسمتی هم از این سریال پخش شده .

فایل های پخش شده در پادکس ویکی آرت

دانلود آهنگ حسین توکلی به نام بارگاه

دانلود آهنگ امیرعباس گلاب به نام ارباب

دانلود آهنگ حامد محضرنیا به نام شرمندتم

دانلود آهنگ حامد همایون به نام ام المصائب

دانلود آهنگ سردار بی سر از مجید اخشابی

دانلود آهنگ دشت کربلا از صادق آهنگران

دانلود آهنگ سینا سرلک به نام این چه حالی ست

 

دانلود آهنگ احسان خواجه امیری به نام حس غریب

 

دانلود پادکست


پیمان غیاثی نیانویسنده و اجراکننده :

پیمان غیاثی نیا

 

 


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “پادکست ویکی آرت قسمت اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *