مکان های دیدنی الیگودرز لرستان کجاست؟

مکان های دیدنی الیگودرز لرستان کجاست؟ / ویکی ووک

ویکی گردشگری در این بخش به یکی از شهرستان های استان لرستان، شهر لاله های واژگون، آبشارهای حیرت انگیز و دیار بختیاری ها رفته است. الیگودرز لرستان ، مکانی که با آب و هوایی معتدل و طبیعتی بکر و زیبا و همچنین آثار تاریخی جذاب منطقه ایی مناسب برای گردشگری در ایام نوروز و اواخر تابستان است. در بخش های قبلی ویکی گردشگری از جاذبه های دیدنی شهرهای تفرش، تویسرکان و کرمانشاه گفتیم که درصورت تمایل می توانید، مطالعه کنید.

تاریخچه ی الیگودرز لرستان

کشف آثارهایی تاریخی در تپه ها و کوه های اطراف الیگودرز لرستان که به دوران قبل از اشکانیان و هخامنش بر میگردند، گواه قدمت و تاریخچه ی این شهر زیباست. پهلوان گودرز یکی از شخصیت های معروف شاهانامه فردوسی و همچنین وجود طایفه ی گودرزی، می تواند علت نامگذاری این منطقه به الیگودرز باشد، چراکه بومیان این خته از لرستان معتقداند که این نام از ترکیب، آل به معنای خاندان و گودرز است، که به مرور زمان به الیگودرز تغییر شکل داده.

 

مکان های دیدنی الیگودرز لرستان کجاست؟ / ویکی ووک

 

بعضی از آثار تاریخی الیگودرز به شرح زیر است:

  • قلعه دختر یا قلعه تمندر از بقایای تاریخی، در میان رشته کوه تمندر
  • امام زاده محمد بن الحسن
  • قلعه باجول واقع شده در 35 کیلومتری این شهر
  • آتشکده کیورز امیرآباد
  • قبرستان شیرهای سنگی، شیر سنگی در زبان محلی، بِرَد شیر گفته می شود که برای موت وفا نشانی است از دلاوری و شیردلی و جوانمری.

 

مکان های دیدنی الیگودرز لرستان کجاست؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

نوشیدنی های چاق کننده کدامند؟ / ویکی ووکنوشیدنی های چاق کننده کدامند؟

همیشه معضل چاقی نیست، بعضی اوقات لاغری بیش از حد نیز دردسرساز خواهد بود، همانطور که چاقی بیش از حد باعث سلامت را به خطر می اندازد، لاغری نیز باعث می شود که سیستم ایمنی بدن

 


جاذبه های گردشگری الیگودرز لرستان

 

مکان های دیدنی الیگودرز لرستان کجاست؟ / ویکی ووک

 

سفری خاطره انگیز در مناطق بکر و زیبای شهر الیگودرز لرستان انتظار شما را می کشد. آبشار آب سفید یکی از طبیعی ترین و زیباترین آبشارهای کشور بحساب میاد که با ارتفاعی بیش از 60 متر از تونلی در دل کوه بیرون میاد و سرچشمه ی آن بعد این همه سال هنوز هم درهاله ایی از ابهام باقی مونده. از جمله آبشارها و نعمات خدادادی دیگر این شهر هم میتوان به نام های زیر اشاره داشت:

  • آبشار چکان
  • آبشار برنجه (بلندترین آبشار آسیا با 800 متر ارتفاع)
  • آبشار وارگ

رشته کوه تمندر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری الیگودرز لرستان است که دارای شش قله می باشد و جایی بسیار مناسب برای علاقه­مندان به صخره نوردی و کوه پیمایی است. مهم ترین و قشنگ ترین جاذبه ی دیدنی این شهر، دشت لاله های واژگون آن است که در دامنه ی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و جلوه ایی خاص و ویژه به این کوه بخشیده. دریاچه ی گهر هم به نگین زاگرس ملقب شده و جایی بسیار دنج و زیباست. بعضی دیگر از مناظر دیدنی الیگودرز لرستان به شرح زیر است:

  • هفت چشمه ی روستای گشان
  • جنگل های بلوط و گردو دورک
  • غار تمندر
  • روستای زیبای دالانی

 

مکان های دیدنی الیگودرز لرستان کجاست؟ / ویکی ووک

 

سوغاتی های الیگودرز لرستان

با توجه به وجود منابع و معادنی مانند سنگ مرمر، کریستال و سرامیک، الیگودرز صنایع دستی زیبای از هنرهای سرامیکی و کریستالی را خلق می کنند. در کنار این ها به کار منبت کاری و سیم بافی هم می پرازند. عسل، کشک محلی هم از عمده محصولات و سوغاتی های این منطقه به شمار می آیند.

 

 


پیمان غیاثی نیا_1

 

نویسنده :
پیمان غیاثی نیا

 


 

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *