جشنواره وب و موبایل ایران چیست ؟

جشنواره وب و موبایل ایران

جشنواره وب و موبایل ایران ، جشنواره ای است که در آن بهترین ها در سایت ها و اپلیکشن های موبایل فارسی انتخاب میشود و هرساله برگزار میشود که در ابتدا بصورت جدا ازهم تحت عنوان جشنواره موبایل و جشنواره وب رگزار میشود ما از سال 92 باه ادغام شده و تحت عنوان جشنواره موبایل و وب برگزار می شود.

جشنواره وب و موبایل ایران

برگزار کنندگان جشنواره وب ایران و جشنواره اپلکیشن های موبایل از سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفتند تا به منظور هم افزایی بیشتر هر دو جشنواره را در هم ادغام کنند. به همین منظور این همکاری ابتدا با یکی کردن زمان برگزاری و در سال های بعد با برگزاری کنفرانس وب و موبایل ایران به صورت هم زمان به صورت یکپارچه عملی شد. امسال همزمان با نهمین دوره برگزاری جشنواره، تصمیم بر یکپارچه سازی دایرکتوری های جشنواره وب ایران و جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران گرفته شد و امید است در ادامه این مسیر نیز شاهد همکاری های بیشتر در این خصوص باشیم.

جشنواره وب و موبایل ایران

جشنواره وب ایران

جشنواره وب ایران در سال ۱۳۸۷ برای اولین در ایران برگزار شد. این جشنواره هر ساله از میان سایت های فعال در تمامی حوزه های وب و در گروه های مختلف یک سایت را به عنوان سایت برتر سال معرفی میکند. این جشنواره توسط شایان شلیله بنیانگذاری شد و پس از چندین سال برگزاری به صورت شخصی مدیریت ان به کانون کارآفرینی ایران واگذار شد. و در حال حاضر توسط افرادی مدیریت و برنامه ریزی میشود که به صورت داوطلبانه برای توسعه وب فارسی با جشنواره وب ایران همکاری میکنند.

جشنواره نرم افزار های موبایل ایران

جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران در سال ۱۳۹۱ توسط میلاد احرامپوش و محسن براتی راه اندازی و تاسیس و برای اولین بار در ایران برگزار شد. جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران، بزرگ ترین جشنواره در زمینه اپلیکیشن های تلفن همراه در ایران محسوب شده و هر ساله هزاران اپلیکیشن فارسی برای کسب عنوان بهترین اپلیکیشن فارسی سال در این رقابت ثبت نام می کنند.

جشنواره وب و موبایل ایران

معیارهای داوری در جشنواره وب و موبایل ایران

برای انتخاب بهترین ها معیار های را در نظر میگیرند که شامل زیر است :

  • محتوا (Content)
  • ساختار و مسیر (Navigation)
  • طراحی دیداری (Visual Design)
  • کارکرد(Performance)
  • تعامل (Interactivity)
  • تجربه کلی (Overall Experience)

تیم اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران

پس از ادغام جشنواره ها. میلاد احرامپوش به عنوان دبیر علمی این جشنواره وب و موبایل ایران فعالیت می کند.و اعضای دیگر آن به شرح زیر است :

رضا الفت نسب

دبیر جشنواره

سید حسین هاشمی

مدیر پروژه جشنواره

کسرا فخاری

عضو تیم فنی

سینا جناب

مدیر پروژه کنفرانس

سید فرزام میرمعینی

عضو تیم فنی

جشنواره وب و موبایل ایران

تاریخچه ی دوره های برگزار شده جشنواره وب و موبایل ایران

دور اول جشنواره وب و موبایل ایران

دور اول جشنواره در سال ۱۳۸۷ برگزار شد. در اولین جشنواره وب ایران از میان ۵۰ ساعت شرکت کننده ۱۰ سایت برتر انتخاب شدند. در این دوره از جشنواره ۲۵ داور به انتخاب سایت های برتر کمک کردند.

دور دوم جشنواره وب و موبایل ایران

دور دوم جشنواره در سال ۱۳۸۸ با حضور ۸۰۰ سایت و در ۱۷ گروه برگزار شد. برگزیدگان جشنواره توسط ۳۰ داور انتخاب شدند.

دور سوم جشنواره وب و موبایل ایران

دور سوم جشنواره در سال ۱۳۸۹ با حضور ۲۲۰۰ وب‌سایت در ۵۶ گروه برگزار شد. در این دور ۳۵ داور سایت‌های برتر را انتخاب کردند.

دور چهارم جشنواره وب و موبایل ایران

چهارمین جشنواره وب ایران در سال ۱۳۹۰ بیش از ۳۰۰۰ وب سایت شرکت کردند و ۷۷ داور بیش از ۷۰ سایت را در بیش از ۷۰ گروه به عنوان سایت های برتر انتخاب کردند.

دور پنجم جشنواره وب و موبایل ایران

ثبت‌نام از علاقه‌مندان به حضور در جشنواره از ۱۷ آذر  ۱۳۹۱تا دی ۱۳۹۱ به صورت آنلاین انجام شد. هیئت داوران از بین ۶۰۵۲ سایت نامزدهای شرکت در رقابت نهایی را در فاصله دی تا بهمن ۱۳۹۱ انتخاب کردند و برندگان در دو بخش منتخب هیئت داوران و منتخب کابران در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی شدند.صد و چهل و شیش داور سایت‌های منتخب هیئت داوران را انتخاب کردند و بیش از ۲۷۰ هزار کاربر در انتخاب سایت‌های برگزیده کابران شرکت کردند.

دور ششم جشنواره وب و موبایل ایران

دوره ششم جشنواره وب ایران در سال ۱۳۹۱ و توسط کانون کارافرینی ایران برگزار شد. در این دوره برای اولین باز جشنواره وب ایران و جشنواره موبایل ایران یکی شدند.

دور هفتم جشنواره وب و موبایل ایران

دوره ی هفتم جشنواره وب ایران و جشنواره موبایل ایران برای دومین سال توسط کانون کارآفرینی ایران و در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. از مهم ترین نکات مربوط به این جشنواره میتواند به حضور بیش از ۲۰ سخنران از دیگر کشور ها اشاره کرد. یکی از ویژه گی های این دوره تغییر سیستم داوری از انتخاب سایت های برتر توسط هیات داوران به امکان رای دادن به سایت های برتر توسط تمام شرکت کنندگان اشاره کرد.

دور هشتم جشنواره وب و موبایل ایران

دوره ی هشتم جشنواره وب و موبایل ایران در این سال توسط انجمن کسب و کار های اینترنتی برگزار شد و رضا الفت نصب به عنوان دبیراجرایی این جشنواره مسیولیت اجرای آن را برعهده داشت. از مهم ترین موارد مربوط به دوره هشتم یکی شدن سایت شرکت در جشنواره وب ایران و جشنواره موبایل ایران بود که برای اولین بار تمام موارد مربوط به ثبت نام سایت ها و اپکیشین ها در این جشنواره به صورت یک پارچه در یک پایگاه اینترنتی انجام شد.

دور نهم جشنواره وب و موبایل ایران

دوره نهم جشنواره وب ایران برای دومین سال پیاپی توسط انجمن کسب و کار ایران اینترنتی ایران در حال اجراست.

به امید فردایی روشن

منابع : ویکی پدیا / جشنواره وب وموبایل ایران

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *