چه ورزش هایی در قرنطینه خانگی کرونا انجام دهیم؟

چه ورزش هایی در قرنطینه خانگی کرونا انجام دهیم؟ - ویکی ووک

ویروس کرونا منحوس ترین عامل بازدارنده از ورزش کردن و فعالیت های روزمره است که تمامی جهان را تحت و الشعاع خود قرار داده. کم آوردن و تسلیم شدن در برابر این ویروس می تواند تهدید بسیار جدی برای زندگی هر فرد باشد.  بهترین راه ممکن برای شکست دادن ویروس کرونا متوقف کردن زنجیره ی انتقال آن است که با در خانه ماندن و خود قرنطینگی به این مهم خواهیم رسید. حال در این ایام که تمامی مکان های ورزشی بسته است می توان ورزش هایی در قرنطینه خانگی کرونا انجام داد.

ورزش هایی در قرنطینه خانگی کرونا

چه ورزش هایی در قرنطینه خانگی کرونا انجام دهیم؟ - ویکی ووک

برای مدت طولانی در خانه ماندن هم باعث بی حوصلگی می شود و هم می تواند کم تحرکی را به دنبال داشته باشد که اضافه وزن و بیماری ها ناشی از آن جدی ترین خطر برای سلامتی انسان است. روزانه 20 الی 30 دقیقه ورزش کردن می تواند هم سطح آنزیم شادی در بدن یعنی دوپامین را افزایش دهد و هم از اضافه وزن و چاقی جلوگیری کند. در ادامه به بعضی از حرکات ورزشی مفید برای روزهای قرنطینه خانگی کرونا می پردازیم.

حرکات هوازی

به منظور بالا بردن ضربان قلب، تعریق بسیار و چربی سوزی می توان روزانه در خانه نرم دویی هایی طی یک مسیر رفت و برگشتی انجام داد. همچنین می توان از وسایل منزل کمک گرفته و موانعی در فاصله هایی معین قرار دهیم و بین آنها بصورت ضربدری و رفت و برگشتی به فعالیت بپردازیم. بعلاوه میتوانیم در یک نقطه درجا بزنیم و به مانند طناب زدن بالا و پایین بپریم. طناب زدن خود به تنهایی می تواند گزینه مناسبی در تمرینات هوازی باشد اما حرکات ترکیبی از نرم دویی با مانع، حرکت پروانه و طناب زدن می تواند اثر بخشی بهتری برای بالا بردن ضربان قلب، افزایش گردش خون و درنتیجه تعریق بدن داشته باشد.

چه ورزش هایی در قرنطینه خانگی کرونا انجام دهیم؟ - ویکی ووک

حرکات کششی و مقاومتی

حرکات کششی را می توان با کشش دست ها به طرفین و نگه داشتن چند ثانیه ای دست ها در حالت کشش شروع کرد و با حرکت دادن کمر و پاها ادامه داد. همچنین برای انجام تمرینات مقاومتی می توان از وسایل و حتی دیوار منزل بهره گرفت که بعضی از این حرکات عبارت اند از:

  • تمرینات شکم مانند کرانچ، پلانک کرال و …
  • اسکات پا
  • شنا
  • بالا بردن دست و پای مخالف به حالت چهار دست و پا
  • پرس سینه با دیوار
  • لانگ راه رفتن
  • شنا سوئدی به کمک صندلی
  • و….

تمامی این فعالیت ها برای ماندن در خانه است تا هرچه سریع تر از شر ویروس منحوس کرونا و اضطراب ابتلا به آن خلاص بشویم و به زندگی معمولی خود برگردیم که لازمه این امر ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال آن است.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “چه ورزش هایی در قرنطینه خانگی کرونا انجام دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *