داستان انگیزشی شماره 8 – درخت خودخواه

داستان انگیزشی شماره 8 – درخت خودخواه / ویکی ووک

یکی از بدترین صفت‌ها برای انسان خودخواهی و غرور است. خودخواهی و غرور در اکثر موارد باعث نابودی فرد می‌شود. در داستان انگیزشی شماره 8 می‌خوانیم که چطور درخت خودخواه باعث نابودی خود شد.


حدیث روز

الامامُ الصّادق (ع):
مَن أصبحَ وَ أمسَی وَ الدُّنیَا أکبَرُ هَمّهِ جَعَلَ اللهُ تَعَاَلی اَلفَقرَبَینَ عَینَیهِ وَ شَتَّتَ أمرَهُ وَ لَم یَنَل ِمنَ الدُّنیَا إلامَا قَسَمَ اللهُ لَه

هرکه بیشتر فکرش دنیا باشد، خداوند (مهر) فقر بر پیشانی او زده کارش را پریشان سازد و از دنیا به چیزی بیش از قسمت خود نرسد.


متن داستان انگیزشی شماره 8

داستان انگیزشی شماره 8 – درخت خودخواه / ویکی ووک

درخت خودخواه

درختی که شاخ و برگ‌های زیادی داشت، برگ‌هایش را اذیت می‌کرد و می‌گفت شما زندگی‌تان را مدیون من هستید و اگر من بخواهم می‌توانم شمارا بر زمین بریزم. سپس شاخه‌هایش را تکان داد تا همه برگ‌ها بریزد و همچنان که‌برگ‌هایش می‌ریخت آنها را به باد مسخره و تمسخر می‌گرفت. آخرین برگ باقیمانده روی درخت از او خواست تا این کار را نکند و به او گفت بدون برگ نمی‌تواند زنده بماند. ولی درخت به درخواست او توجه نکرد و آن‌قدر شاخه‌هایش را تکان داد تا همان یک برگ نیز فروافتاد.

روز بعد هیزم‌شکنی که از همان نزدیکی می‌گذشت با دیدن درختی بی‌برگ به گمان اینکه کرده است به سویش رفت و او را نقش بر زمین کرد. درخت، سرشکسته، کنار برگ‌ها به زمین افتاد. او برای ادامه حیات به برگ‌هایش احتیاج داشت، ولی خودخواهی و غرور بیش‌ازحد او را نابود کرد.


شاید دوست داشته باشید

زالزالک و خواص آن / ویکی ووکزالزالک و خواص آن

زالزالک دارای ویتامین های A، B، Cاست همچنین دارای کلسیم و کمی پکتین است که موجب تقویت قلب و معده مناسب است، حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و از تپش و…


شاید خیلی از افراد که در این کره‌ی خاکی زندگی می‌کنند به هم‌شکل هستند، به نظر ما می‌توانیم از این داستان درس بگیریم و بدانیم که خودخواهی و غرور در ابتدا باعث آسیب به خودمان می‌شود و درنهایت پس از رنجاندن عزیزانمان باعث نابودی و تباهی‌مان می‌شود.

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *