داستان انگیزشی شماره 106 – لذت های اخروی

داستان انگیزشی شماره 106 - لذت های اخروی / ویکی ووک

خیلی از افراد را دیده ایم که خود را سرگرم لذت های دنیوی کرده اند و کاملا از آخرت غافل هستند، در همین رابطه داستانی از گفتگوی نادرشاه افشار و سید هاشم خار کن  نقل شده است که در داستان انگیزشی شماره 106 میخواهیم این داستان زیبا را باهم بخوانیم.


حدیث روز

پیامبر اکرم (صلّی ‌الله‌ علیه‌ وآله):
إذا کانَ أُمَراؤُکُمْ خِیارَکُم وَأغْنِیاؤُکُم سُمَحائَکُم وَأمْرُکُمْ شُوْرَی بَیْنَکُمْ فَظَهْرُ الأرْضِ خَیْرٌ لَکُمْ مِنْ بَطْنِها.

اگر بهترینِ شما از میان امیرانتان، و بخشندگان شما از میان ثروتمندانتان باشند، و برای انجام کارهایتان با یکدیگر مشورت کنید، در این هنگام، روی زمین از درون آن برایتان بهتر است (یعنی زندگی خوبی خواهید داشت).


داستان انگیزشی شماره 106

لذت های اخروی

 

داستان انگیزشی شماره 106 - لذت های اخروی / ویکی ووک

 

نادرشاه افشار، به سید هاشم خار کن (که از علمای بزرگ نجف بود) گفت:من تعجب می کنم که چرا این همه ثروت و شوکت و شهرت و لذت را واگذاشته و به عبادت و نیایش و خارکنی و ریاضت پرداخته ای؟


شاید دوست داشته باشید

پارکور چیست؟ / ویکی ووکپارکور چیست؟

پارکور ورزش مورد بحث این بخش ویکی اسپرت است، ورزشی که در سریع ترین زمان ممکن و همچنین با استفاده از آسانترین و ساده ترین حرکات با عبور از موانع در طی مسیر خود قصد دارد تا از یک…

 


به راستی چرا از لذت روی برگرفته ای و به ریاضت روی آورده ای سید هاشم خار کن گفت:من هم تعجب می کنم که چگونه و چرا تو از آن همه لذت های عالی و ماندگار اخروی بریده و به لذت های فانی دینوی مانع لذت های عالی دینوی می شود. به راستی اگر دنیا طلای فانی باشد که نیست و اگر آخرت سفال باقی باشد (بلکه طلای باقی است) بهتر نیست سفال باقی را به طلای فانی ترجیح دهی؟ در حالیکه آخرت طلای باقی و دنیا سفال فانی است.

خدا همیشه با ماست ❤️

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *