بهترین زبان برنامه نویسی سال 2018 کدام است؟

بهترین زبان برنامه نویسی سال 2018 کدام است؟ - ویکی ووک

شاید شما یک برنامه نویس باشید، یا کسی که علاقمند به برنامه نویسی است، که در این صورت احتمالا میخواهید بدانید بهترین زبان برنامه نویسی سال 2018 چیست؟ قطعاً انتخاب یک زبان برنامه نویسی خوب برای یک برنامه نویس ضروری بوده، چرا که تمام شرایط شغلی او را تحت الشعاع قرار میدهد.

 

اگر در فضاهای برنامه نویسی باشید، قطعاً شما هم بحث و گفتگو پیرامون انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی و اینکه فلان زبان از دیگری بهتر است را داشته و یا دست کم شنیده اید.

در این مطلب میخواهیم ابتدا معیارهای شناخت بهترین زبان برنامه نویسی را ذکر کنیم و سپس به معرفی بهترین زبان برنامه نویسی از دیدگاه مراکز رتبه بندی بپرازیم.

بهترین زبان برنامه نویسی سال 2018 کدام است؟ - ویکی ووک

معیارهای شناخت بهترین زبان برنامه نویسی

معیارهای متفاوتی در این زمینه میتواند موجود باشد که در نگاه های مختلف با هم متفاوت باشند اما به صورت کلی میتوان به معیارهای زیر برای شناخت و تشخیص بهترین زبان برنامه نویسی اشاره کرد:

  1. بازار کار
  2. جامعه کاربران (community)
  3. حامی و توسعه دهنده زبان
  4. کاربرد و پلتفرم
  5. خوش دست بودن و مستندات غنی
  6. قابلیت توسعه
  7. مدت زمان حیات و آینده زبان
  8. امکانات، لایسنس و نیازهای سخت افزاری

معرفی بهترین زبان برنامه نویسی سال 2018

موسساتی در دنیا وجود دارند مانند tiobe و RedMonk که بخشی از کارشان رتبه بندی و اعتبارسنجی زبان های برنامه نویسی است. در این بخش میخواهیم سری به آمار آنها بزنیم و ببنیم که از نگاه آنها کدام زبان برنامه نویسی بهترین است.

بهترین زبان برنامه نویسی از نگاه سایت tiobe

آمار و اطلاعات دقیق این سایت که لیست آن در تصویر قابل رویت است، رتبه بندی زبان های برنامه نویسی را در ماه می سال 2018 نشان میدهد.

شیوه رتبه بندی در سیستم tiobe مبتنی بر یک فرمول است که نقش اصلی در این فرمول را اطلاعات موتور جستجو مبتنی بر میزان جستجو در آن ها پیرامون زبان های برنامه نویسی بازی میکند. (اطلاعات بیشتر دراین باره)

براین اساس، همان طور که در جدول رتبه بندی می بینید جاوا رتبه اول زبان های برنامه نویسی را در ماه می 2018 کسب کرده است.

بهترین زبان برنامه نویسی از نگاه سایت tiobe - ویکی ووک

جدول سایت tiobe- برای نمایش در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید.

 

بهترین زبان برنامه نویسی از نگاه سایت RedMonk

در این سایت نیز، همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، جاوا اسکریپ و جاوا در صدر جدول بهترین زبان برنامه نویسی در ماه ژانویه سال 2018 میلادی هستند .

این آمار بر پایه اطلاعاتی است که از آرشیو سایت GitHub  بدست آمده است. (اطلاعات بیشتر دراین باره)

بر اساس رده بندی redMonk پس از جاوا اسکرپیت که امروزه وب را متحول کرده است، زبان برنامه نویسی جاوا در جایگاه دوم قرار دارد که توسعه ی اپ های اندرویدی صرفاً یکی از کاربردهای زبان جاوا است.

بهترین زبان برنامه نویسی از نگاه سایت RedMonk

جدول سایت redmonk – برای نمایش در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید.

اما در پایان میتوان به این نکته اشاره کرد که زبان های برنامه نویسی زیادی در جهان وجود دارد که هرکدام نقاط ضعف و قوت متفاوتی دارند و هر کدام به نوبه خود در زمانی صدر جدول بهترین زبان سال بوده اند که میتوانید لیست کاملی از زبان های برنامه نویسی را از ویکی پدیا بیابید (اطلاعات بیشتر دراین باره).

بهترین زبان برنامه نویسی سال - ویکی ووک

باتوجه به این امر انتخاب یک زبان برنامه نویسی خوب میتواند راه گشای بسیاری از برنامه نویسان و علاقه مندان به این حوزه باشد.

 

منابع : تیوب |  ردمانک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *