چگونه لهجه انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

لهجه انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان، زبان انگلیسی را صحبت میکنند اما آنها را آنگونه که درست است تلفظ نمیکنند و در یادگیری آن نیز ناامید هستند. ما در مطالب نکاتی را درباره ی ربان انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی گفتیم در ادامه، در این مطلب میخواهیم بعضی از نکات که میتواند کمک کند تا لهجه انگلیسی خود را تقویت کنید اشاره میکنیم. اولین نکته ای که بسیار مهم می باشد این است که ایرانی ها نسبت به بقیه کشور ها راحتتر می توانند با لهجه صحبت کنند زیرا زبان فارسی و آواهایی آن طوری است که به راحتی میتوانیم با تغییر میمیک دهان  آواهای زیان انگلیسی را ادا کنیم.

لهجه انگلیسی

نکات مهم در تقویت لهجه انگلیسی

همانطور که میدانیم مردمان کشورهای انگلیسی زبان با لهجه های مختلفی صحبت میکنند و تلفظ لغات را به روش مرسوم در آن کشور ادا میکنند اما رایج ترین لهجه، لهجه آمریکایی است.

برای بهبود بخشیدن لهجه این است که ابتدا تلفظ خود لغت را یاد بگیرید و آن را بارها و بارها تکرار کنید. نرم افزار های متعددی برای این که بتوانید تلفظ درست کلمات را گوش دهید موجود است اما تجربه ی خودم نرم افزار لانگمن برای اندروید و همچنین ویندوز بسیار کاربردی می باشد.

دومین نکته ای که میتوان به آن متذکر شد انتخاب استاد و شخصی که از آن زبان را می آموزید است، شما باید استادی را انتخاب کنید که بتواند درست کلمات را تلفظ کند زیرا شما از آن شخص میاموزید و همان لهجه در شما می ماند.

لهجه انگلیسی

نکته ی سومی که بسیار اهمیت دارد این است که حتما رادیو و یا فیلم و موسیقی را به زبان اصلی گوش دهید زیرا اینکار تاثیر بسیار بسیار بالایی هم در یادگیری کلمات هم در مکالمه و هم تقویت لهجه انگلیسی تان دارد.

نکات دیگری همچون کتاب خواندن و یا ارتباط داشتن با افراد انگلیسی زیان نیز تاثیر زیادی در یادگیری درست لهجه انگلیسی دارد. طبیعتا ابتدای یادگیری برای شما بسیار سخت است اما به آرامی و صبر میتوانید لهجه ی خود را تقویت کنید و این را همیشه بخاطر داشته باشید که تکرار کلمات در تمام نکاتی که گفتیم حائز اهمیت است.

به امید فردایی روشن

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *