متن کوتاه انگلیسی 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ

متن کوتاه انگلیسی 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ / ویکی ووک

در مطالب قبل گفتیم که یکی از بهترین راه های یادگیری زبان خواندن متن های کوتاهی است که به علت حجم کم مطالب و زود به پایان رسیدن آن باعث خستگی شما نمی شود، در این مطلب میخواهیم یکی دیگر از متن های کوتاه انگلیسی را باهم بخوانیم متنی زیبا و برگرفته شده از کتاب 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ ( The Top Five Regrets of the Dying ) از برونی ویر ( Bronnie Ware ) امیدوارم از این متن زیبا لذت ببرید و همچنین ما در مطالب قبل متن کوتاه درباره‌ی ورزش را نیز نوشته بودیم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

متن انگلیسی 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ

 

متن کوتاه انگلیسی 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ / ویکی ووک

 

Top 5 Regrets of the Dying

What can people at the end of life teach us about how to live? Bonnie Ware has taken care of people in the last stages of life for many years. She often asked them during their last weeks and days about their biggest regrets. If they could do things again, what would they change? Here is what they said:

  1. “I wish I’d had the courage to live a life true to myself, not the life others expected of me.”
    This was the number one regret that Bonnie heard. When the end is near people often remember all the dreams that they didn’t follow.
  1. “I wish I didn’t work so hard.”
    Many people told Bonnie that they became so focused on making money that they didn’t spend enough time with their partners and children. When they were on their deathbed, they realized that time with their family was more important than having more money.
  2. “I wish I’d had the courage to express my feelings.”
    A lot of people said that they would have been happier if they had been more honest about their feelings. These people had pushed their true feelings down and worried too much about what other people thought.
  3. “I wish I had stayed in touch with my friends.”
    In their last days of life, many people thought back to all the wonderful friendships they had had and felt bad that they had lost contact with them.
  4. “I wish that I had let myself be happier.”
    Many dying people also told Bonnie that they wish they had been more open to change. Happiness is a choice. Over the years they had followed the same patterns and closed the door on new choices that could have made them happier.

Bonnie Ware has written a book about these 5 regrets in hopes that people will learn from the dying about how to live a fuller life.


5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ

چه درس هایی انسان ها هنگام مرگ می توانند به ما بدهند؟ بانی ویر، یکی از اشخاصی بوده است که سال هاست که در آخرین روزهای زندگی افراد مختلف در کنار آن ها بوده و از آن ها نگهداری میکند، او اغلب از افرادی که آخرین روزهای زندگی خود را می گذراند این سوال را می پرسد که بزرگترین حسرت آن ها در زندگی چیست؟ و اینکه اگر می توانستند زندگی را برگردانند عقب، چه چیزهایی را در زندگی شان تغییر می دادند؟ در ادامه جواب های آن ها را باهم میخوانیم:

  1. “اگر به عقب برگردم دوست دارم شجاعت این رو داشته باشم که برای خودم زندگی کنم نه برای کسانی که از من انتظار داشتند”

این جمله یکی از پرتکرارترین جملاتی است که بانی از زبان این افراد می شنود، وقتی که آخرین روزهای زندگی نزدیک می شوند، مردم اغلب آرزوهایی که دنبال نکردند رو به یاد می آورند.

  1. “دوست داشتم که انقدر زمانم را برای کار کردن از دست نمی دادم و آنقدر کار نمیکردم”

بسیاری از این افراد به بانی می گویند که خیلی تمرکز و حواس خود را معطوف به کار و پول درآرودند کرده بودند و زمان کافی برای خانواده خود نگذاشته بودند، هنگامی که آنها در بستر مرگ بودند، به این پی میبردند که بودند در کنار خانواده و گذراندن وقت با آن ها خیلی ارزشمند تر از داشتن پول و سرمایه است.

  1. “اگر به عقب بر میگشتم  دوست داشتم شجاعت این رو داشته باشم که بیشتر به احساساتم توجه می کنم”

خیلی از این افراد می گفتند که آن ها اگر با خود و احساساتشان صادق می بودند بیشتر خوشحال بودند، این افراد بخاطر فکر های بقیه به احساساتشان توجهی نمیکردند و آن ها را از بین می بردندو

  1. ” اگر به عقب بر میگشتیم رابطه ام با دوستان را حفظ می کردم”

در روزهای پایانی عمر، بسیاری از آن ها به گذشته ها و رابطه های فوق العاده ای که با دوستانشان داشتند فکر می کردند، و احساس بدی داشتند از اینکه این رابطه ها را حفظ نکرده بودند و آن ها را از دست داده بودند.

  1. ” اگر به عقب بر میگشتم به خودم اجازه می دادم که خوشحال تر زندگی کنم و خوشحال باشم”

بسیاری از افرادی که در بستر مرگ بودند به بانی می گفتند که اگر به عقب برگردند علاقه مند هستند که بیشتر انعطاف پذیر باشند، و شادی انتخاب اول آن ها است( کارهای را که باعث شادی آن ها می شود را انتخاب کنند)، آن ها سال ها یک الگوی خاص را دنبال می کردند و درهای انتخاب های جدید را که باعث خوشحالی آن ها می شوند را به روی خود بسته اند.

بانی ویر کتابی درباره‌ی این 5 حسرت بزرگ نوشته است و امیدوار است که مردم از این حسرت ها که بقیه در هنگام مرگ داشته اند استفاده کنند و زندگی شاد و کاملتری داشته باشند.


معنی لغات 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ

عبارت انگلیسی معنی فارسی مترادف انگلیسی
Regrets  پشیمانی / حسرت / افسوس  ruth
stages  مرحله  step
often  غالبا  mostly
courage  شجاعت  bravery
expected  انتظار داشتن  envisage
remember  بخاطر آوردن  call up
dreams  رویاها  nap
follow  دنبال کردن  pursue
enough  کافی  sufficient
deathbed  بستر مرگ  deathbed
express  بیان  represent

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی که درباره‌ی 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ بود لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

دانلود فایل صوتی با سرعت نرمال

دانلود فایل صوتی با سرعت سریع

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “متن کوتاه انگلیسی 5 حسرت بزرگ در هنگام مرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *