متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی

متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی / ویکی ووک

در ادامه متن های کوتاه انگلیسی در این مطلب میخواهیم متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی را باهم بخوانیم، بنظر شما چقدر می توانید در برابر تمایلات و لذت های زودگذر برای داشتن فردایی بهتر صبر کنید؟ فکر می کنید این صبر چقدر در آینده‌ی شما موثر است؟ در این متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی میخواهیم یکی از آزمایش های گرفته شده در سال 1972 را مورد بررسی قرار دهیم. آزمایشی که نشان می دهد افرادی که توانایی کنترل خود را در برابر لذت های زودگذر دارند بسیار در زندگی فردی و خانوادگی موفق هستند.

متن انگلیسی متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی

 

متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی / ویکی ووک

 

Delayed Gratification – The Secret to Success?

What’s the secret to success in life?

Some people think that delayed gratification is the secret to success. Delayed gratification means to give up pleasure now to get a greater reward in the future. Here is an easy example:

You stop yourself from eating junk food during the winter, so when summer comes, you will look good at the beach.

In 1972 there was an experiment. It tested children’s ability to delay gratification. In this experiment a researcher offered a small child a choice. The child could have one marshmallow now or 2 marshmallows if the child could wait for 15 minutes. The researcher left the child alone in the room with one marshmallow on a tray. The child was filmed with a secret video camera. Most of the children couldn’t wait and soon ate the marshmallow.

However, about 30% were able to delay gratification and get the second marshmallow. Interestingly, the children were tested for the next 30 years and guess what? The ones who could wait for the second marshmallow were more successful later in life! They got higher test scores in school. They had fewer problems with drugs. They were much more likely to go to college. They had lower body fat. And they made more money as adults. Delayed gratification is a type of self-control. We can all benefit from it. And we can use it to be successful.

The children in this experiment used a lot of techniques to delay gratification and control themselves. You can see how they act in the video below. Some turn around so they don’t see the tray and the marshmallow. Some cover their eyes so they can’t see the marshmallow. Some kick the desk. Some pull their hair. Others stroke the marshmallow as if it were a doll. These are all techniques to control their focus. They are childish techniques, but they work.

These children were lucky to develop self-control from a young age. But, many people think that adults can also develop self-control through practice. With that self-control they become more successful and reach their goals.

What about you? How much self-control do you have? What techniques do you use to delay gratification now to get greater rewards later? Let us know what you think in the comments.


متن فارسی متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی

 

متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی / ویکی ووک

 

آیا صبر برای براورده شدن خواسته ها رمز موفقیت است؟

رمز موفقیت در زندگی چیست؟

بعضی از افراد فکر می کنند که صبر برای برآورده شدن خواسته ها رمز موفقیت است، ”  Delayed gratification ” به معنی این است که کارهای لذت بخش حال را انجام ندهید تا فردایی بهتر داشته باشید. در ادامه به یک مثالی ساده توجه کنید:

شما غذاهای بی مصرف را در زمستان نمیخورید تا هنگام تابستان کنار ساحل خوشتیپ  و خوش هیکل باشید.

در سال 1972 آزمایشی در همین راستا گرفته شد، در این آزمایش میزان توانایی صبر در برابر لذت های بچه ها را امتحان کردند، در این آزمایش، پزوهشگر پیشنهادی رو به بچه ها می داد به این صورت که، آنها یک مارشمالو ( نوعی آبنبات نرم ) داشتند و اگر 15 دقیقه می توانستند صبر کنند یک مارشمالوی دیگر هم جایزه می گرفتند. بعد از دادن پیشنهاد پژوهشگر بچه ها را در یک اتاق همراه با یک مارشمالو در سینی تنها می گذاشت، و از طرفی بصورت مخفی از بچه ها و حرکات آنها فیلم گرفته می شد، بیشتر بچه ها در این آزمایش رد می شدند و نمیتوانستند صبر کنند و سریع مارشمالو را می خوردند.

هرچند حدودا 30% از بچه ها توانایی صبر در برابر نفس خود را داشتند و مارشمالوی دوم رو می گرفتند. جالبی این آزمایش آنجا است که این بچه ها 30 سال تحت آزمایش بودند و حدس می زنید نتیجه‌ی این آزمایش چه چیزی را نشان می‌داد، نتیجه این موضوع را ثابت می کرد که بچه هایی که برای مارشمالوی دومی صبر کرده بودند بسیار در زندگی شخصی خود موفق تر از بقیه بچه ها بودند، آنها نمره‌های بهتری در دبیرستان می گرفتند و کمتر معتاد می شدند و علاقمند رفتن به دانشگاه بودند و از نظر بدنی هم بسیار خوشتیپ تر و همچنین در دوران جوانی نیز پولدار تر بودند. صبر در برابر نفس و لذت های زودگذر یکی از نمونه‌های خوب کنترل خود است و ما میتوانیم از این توانایی س.دهای زیادی ببریم و از آن برای موفقیت استفاده کنیم.

بچه‌ها در این آزمایشی که گرفته شد از تکنیک های بسیاری برای صبر در برابر نفس و کنترل خود استفاده کردند. شما می توانید حرکات این بچه ها در فیلم زیر مشاهده کنید، بعضی از بچه ها میچرخیدن تا سینی مارشمالو ها را نبینند، بعضی هم برای ندیدن مارشمالو ها چشم هایشان رو می بستند، بعضی ها به ضربه می زدند و برخی هم موهایشان رو میکشیدن، بعضی ها هم با مارشمالوها همچون عروسک بازی میکردند. همه‌ی این حرکات تکنیک های بچگانه برای کنترل کردن خود در برابر نفس است، درست است که بچگانه است اما کارساز است:

(فیلم)

این بچه ها بسیار خوش شانس بودند که در سنین کودکی و جوانی کنترل کردن خود را در برابر تمایلات نفسانی را یادگرفتند، بسیاری از مردمان فکر میکنند که در سنین نوجوانی و جوانی می تواند با تمرینات این خود کنترلی را یاد بگیرند و با آن به موفقیت و اهداف خود برسند در صورتی که در اشتباه هستند و باید از سنین کودکی آموزش را شروع کنند.

شما چطور؟ چقدر توانایی ایستادگی در مقابل تمایلات نفسانی دارید و چقدر خود را کنترل می کنید؟ از چه تکنیک هایی برای ایستادگی در مقابل این تمایلات برای داشتن فردایی بهتر استفاده میکنید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.


معنی لغات متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی

عبارت انگلیسی معنی فارسی مترادف انگلیسی
secret  مخفی / راز  mystery
success  موفقیت  achievement
pleasure  لذت  delight
give up  پس زدن / رد کردن  change one’s mind
reward  پاداش  prize
future  آینده  latter
junk food  غذاهای مضر / غذاهای آشغال  junk food
experiment  آزمایش  test
researcher  پزوهشگر  scholar
offered  پیشنهاد دادن  motion
tray  سینی  salver
doll  عروسک  puppet

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی درباره صبر در برابر تمایلات نفسانی لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

دانلود فایل صوتی با سرعت نرمال

دانلود فایل صوتی با سرعت سریع

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *