چه سرطان هایی در سنین بالا اتفاق می افتد؟

چه سرطان هایی در سنین بالا اتفاق می افتد؟ / ویکی ووک

متاسفانه امروزه هرچه سن‌مان بالاتر می رود احتمال سرطان نیز بالا تر می رود. با توجه به تحقیقات انجام شده حدود 70 درصد از سرطان ها در افراد بالای  55 سال دیده می شود بطوری که از هردو مرد و هر سه زن بالای 55 سال یک نفر مبتلا به یکی از انواع سرطان ها است. با توجه به زندگی های امروزه هرچه سن بالاتر می رود نشانه ها و عوامل خطر نیز بیشتر خود را نشان می دهند و انسان ها باید بیشتر به خود رسیدگی کنند در این مطلب میخواهیم سرطان هایی که امکان دارند در سنین بالا رخ دهند را بررسی کنیم و توضیح مختصری راجع به آن ها بدهیم.

سرطان پوست در سنین بالا

یکی از شایع‌‎ترین سرطان هایی که در سنین بالا رخ می دهد سرطان پوست است. ملانوما، خطرناک ترین نوع سرطان است که در مطالب قبل آن را بررسی کرده‌ایم اما از لحاظ آماری، موارد ابتلا به ملانوما کم است. در مقابل سرطان سلول های پایه ای یا کارسینوم (سنگفرشی) پوست بیشتر دیده می شود.

چه سرطان هایی در سنین بالا اتفاق می افتد؟ / ویکی ووک

سرطان سینه در سنین بالا

سرطان سینه یکی دیگر از سرطان هایی است که امکان دارد در سنین بالا اتفاق بیوفتد این سرطان اگر در سنین پایین اتفاق بیوفتد بسیار خطرناک است. دلیل این سرطان هنوز برای پزشکان مشخص نیست اما عواملی چون بچه دار نشدن، قاعدگی زود یا دیرهنگام و دیر قطع شدن قاعدگی خطر بروز سرطان سینه را افزایش می دهد.


شاید دوست داشته باشید

رفلاکس معدهرفلاکس معده را چگونه درمان کنیم؟

بازگشت اسید معده به سمت مری توصیفی علمی از سوزش سردل است. این سوزش زمانی اتفاق می افتد که غذای مصرفی با سیستم گوارش ناسازگار است و مواد غذایی…

 


سرطان پروستات در سنین بالا

سرطان پروستات در 56 درصد از مردان بالای 50 سال اتفاق می افتد و با بالارفتن سن پروستات بزرگ تر می شود و تغییرات هورمونی نیز خطر بروز سرطان را افزایش می دهد. پروستات در مراحل اولیه به مراقبت و کنترل نیاز دارد. در اغلب موارد پیشرفت نمی کند.

چه سرطان هایی در سنین بالا اتفاق می افتد؟ / ویکی ووک

سرطان ریه در سنین بالا

سرطان ریه دومین علت بروز سرطان در مردان و زنان است. تقریباً ۲ نفر از هر ۳ نفر که دچار سرطان ریه می شوند ۶۵ سال به بالا دارند. سرطان ریه در اغلب موارد به علت استنشاق دود سیگار به وجود می آید.

علاوه بر موارد فوق سرطان کلورکتال یکی دیگر از سرطان های شایع برای افراد بالای 50 سال است. این سرطان هایی که در بالا بررسی کردیم شایعترین سرطان هایی است که امکان دارد در سنین بالا برای آقایان و خانم ها رخ دهد که با بالا بردن اطلاعات خود در زمینه ی این سرطان ها و پیشگیری به موقع میتوانید خود را همیشه سالم و سلامت باشید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: Prevention

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *