آهو زبان و خواص آن

آهو زبان و خواص آن / ویکی ووک

آهو زبان یکی از گیاهان دارویی است که در التیام زخم ها و بریدگی ها بسیار نافع است و در این مطلب میخواهیم این گیاه را مورد بررسی قرار دهیم، همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون افسنطین، آناغالیس و … را مورد بررسی قرار داده ایم که در صورت علاقه میتوانید آنها را مطالعه کنید.

درباره‌ی آهو زبان

گیاه اهو زبان گیاهی است از تیره ی سرخس  ها و خانواده ی Ophioglossaceae، چندساله و کوچک، بلندی آن ۲۰-۸ سانتیمتر و بدون کرک است. ساقه ی زیرزمینی آن کوتاه و لیفی می باشد. این گیاه دارای یک برگ عقیم و یک برگ هاگ دار است، این دو برگ دارای یک دمبرگ مشترک میباشند، برگ عقیم به صورت مرکب و دارای ۶-۴ جفت برگچه و یک برگچه ی سه قسمتی در انتهای برگ است.

آهو زبان و خواص آن / ویکی ووک

برگ هاگدار که وظیفه ی تکثیر گیاه از طریق هاگ ها با آن است بلندتر از برگ عقیم می باشد و قسمت انتهایی آن به شکل خوشه درمی آید که شامل تورم های هاگدان می باشد و طول آن ۴-۲ سانتی متر است. این گیاه در مناطق مختلف اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی، استرالیا و آسیا به خصوص در هند انتشار دارد. در هند از کشمیر تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری هیمالیاتا دامنه های قره قوروم در تبت غربی دیده می شود. در ایران نیز در خراسان بین نیشابور و مشهد می روید .


شاید دوست داشته باشید

چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم؟ چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم؟

امروزه برای از بین بردن چین و چروک پوست به بوتاکس روی آورده اند، در صورتی که راه های آسان تر و کم هزینه تری برای از بین بردن چین و چروک پوست وجود دارد. استفاده از…


خواص آهو زبان

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم این گیاه دارای خواصی است و اگر آب دم کرده ی آن را بنوشید، برای درمان اسهال خونی نافع است همچنین  ضماد آن برای التیام زخم ها و بریدگی ها مفید است.

 

آهو زبان و خواص آن / ویکی ووک

 

لطفا برای مصرف این گیاه حتما با مشاوران طب سنتی و یا پزشک خود مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *