چه ورزش های برای درمان میگرن مفید است؟

چه ورزش های برای درمان میگرن مفید است؟ / ویکی ووک

یکی از راه هایی که می تواند باعث درمان میگرن شود، ورزش است برخی ورزش ها بسیار برای درمان میگرن مفید هستند، در این مطلب میخواهیم آن ورزش ها را بررسی کنیم.

ورزش های مفید در درمان میگرن

چه ورزش های برای درمان میگرن مفید است؟ / ویکی ووک

همانطور که گفتیم ورزش می‌تواند به درمان میگرن و سر درد کمک کند. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند باید روش‌های خاصی را برای ورزش کردن پی بگیرند. افراد مبتلا به میگرن، می‌توانند ورزش هایی همچون:

  • دوچرخه ‌سواری
  • شنا
  • پیاده‌روی

را انجام دهند.

  ورزش هایی که گفته شد، ورزش‌های مناسب برای افزایش آمادگی هوازی است و به کاهش حملات میگرن کمک می کند. ورزش‌های هوازی باعث آرامش بدن می شود بنابراین به کاهش دردهای میگرنی کمک می کند. انجام حرکات کششی به کاهش انقباض عضلات و تنش در ناحیه گردن و شانه‌ها کمک کند. هنگامی که این عضلات منقبض باشد، نشانه‌های میگرن پدیدار می‌شود.


شاید دوست داشته باشید

چرا غش می‌کنیم؟ / ویکی ووکچرا غش می‌کنیم؟

از حال رفتن یا اصطلاحا غش کردن، بخصوص در بیرون از خانه بسیار خطرناک است و باعث آزار و اذیت افراد می شود. غش‌ کردن صرفا بعلت آب و غذا نخوردن و گرما و درد شدید بوجود نمی آید بلکه…


فواید ورزش در درمان میگرن

از مهمترین فوایدی که ورزش در درمان میگرن دارد عبارتند از:

  • بهبود روحیه
  • کاهش احساس درد
  • بهبود شرایط خواب
  • کاهش شدت میگرن

نکات مهم در هنگام ورزش

به هنگام ورزش کردن مراقب حالت سر و گردن خود باشید. در صورتی که به سر و گردن فشار وارد شود، ممکن است که میگرن تشدید شود. شانه‌ها در زمان ورزش منقبض نباشد و گوش‌ها در راستای شانه‌ها قرار بگیرند. اگر مبتلا به میگرن هستید ورزش خیلی شدید انجام ندهید. ورزش‌هایی همچون دویدن با شدت زیاد میگرن را تشدید می‌کند. قبل از ورزش بدن را گرم کنید و بعد از ورزش بدن را سرد کنید. بهتر است زمان گرم کردن و سرد کردن بدن 10 دقیقه باشد.افرادی که سر درد و میگرن دارند، بهتر است پیش از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام | روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *