چگونه جوش های کف سر را درمان کنیم؟

چگونه جوش های کف سر را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

یکی از بدترین قسمت ها در هنگام جوش زدن، کف سر می باشد که بسیار اذیت کننده است، اما این قسمت هم به دلایل گوناگونی گاهی جوش می زند و در این مطلب میخواهیم دلایل جوش های کف سر را بررسی کنیم و برخی از راه های درمانی آن را هم با هم بخوانیم. همچنین ما در مطالب قبل راه های برطرف کردن آکنه و جوش و  همچنین جوش های سر سیاه را نیز بررسی کرده ایم که در صورت تمایل می توانید آن مطالب را نیز مطالعه کنید.

دلایل جوش های کف سر

جوش های کف سر به دلایل مختلفی همچون: شستن بیش از حد، استفاده نامناسب از روغن ها، کثیفی مو غیره… بوجود می آید. همچنین استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی و گرمای زیاد نیز می توانند دلیل این جوش ها در سر باشند.

 

 

چگونه جوش های کف سر را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

راه های درمان جوش های کف سر

راه های بسیاری برای درمان جوش های کف سر وجود دارد که از بهترین این راه ها استفاده از مواد طبیعی و گیاهی می باشند که در این مطلب می خواهیم برخی از آن ها را باهم بررسی کنیم:


شاید دوست داشته باشید

آفساید چیست؟ / ویکی ووکآفساید چیست؟

آفساید قانونی بود که از سال ۱۹۸۷ وارد فوتبال شد و در طی این قانون مهاجمی که…

 


آلوئه ورا مناسب برای جوش های کف سر

آلوئه ورا گیاهی بسیار مفید و خوش طعم که در مطالب قبل آن را بررسی کرده بودیم، برای جوش های کف سری که بعلت گرمای زیاد بوجود آمده است بسیار مناسب می باشد. این گیاه دمای کف سر را پایین می آورد و همین امر باعث درمان آن می شود.

آب لیمو

لیمو یکی از میوه هایی می باشد که دوای هزار درد است، هر موقع بحث درمان می شود این میوه پیش قدم است، استفاده از آب لیمو نیز برای جوش های سر مفید است و چربی اضافی پوست کف سر را از بین می‌برد و همچنین برای از بین بردن شوره های سر نیز بسیار مفید است.

سیر

سیر نیز یکی از مفیدترین گیاهان است که بسیار در سلامتی پیش قدم است، ما در مطالب قبل سیر و خواص آن را بررسی کرده بودیم و گفتیم که سیر حاوی سالیسیلیک اسید است و این نوع از اسید برای درمان جوش بسیار مفید است. سیر را له کرده و با آب مخلوط کنید و به جوش بزنید و اثرات مثبت آن را نظاره گر باشید، نگران بوی سیر نیز نباشید زیرا با شامپو زدن این بو از بین می رود.

گلاب و آب گوجه فرنگی نیز برای از بین بردن جوش های کف سر بسیار مفید است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا هنگام جوش کف سر از این مواد طبیعی استفاده کرده اید؟ آیا مفید بوده است؟ لطفا تجربه خود را در این زمینه از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *