چگونه از کپک زدن رب گوجه‌فرنگی جلوگیری کنیم؟

چگونه از کپک زدن رب گوجه‌فرنگی جلوگیری کنیم؟ / ویکی ووک

یکی از پر دردسرترین مواد غذایی در نگهداری رب گوجه فرنگی می باشد، زیرا وقتی رب گوجه فرنگی را در یخچال نگهداری میکنیم قسمتی از رب کپک می زند و باید آن را دور بریزیم، اما باید بدانید که راه هایی وجود دارد که به راحتی می توان با استفاده از آن ها از کپک زدن رب گوجه‌فرنگی جلوگیری کرد که در این مطلب میخواهیم آن ها را بررسی کنیم.

علت کپک زدن رب گوجه‌فرنگی

در ابتدا باید بگوییم که چرا رب گوجه فرنگی کپک می زند، علت اصلی ایجاد کپک روی رب گوجه‎فرنگی، دمای پایین یخچال و از طرفی دمای بالای رب گوجه‏ فرنگی است که باعث می‎شود لایه‎ای از کپک روی آن تشکیل شود. برای جلوگیری از این اتفاق راه های وجود دارد.

 

چگونه از کپک زدن رب گوجه‌فرنگی جلوگیری کنیم؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

زیره و خواص آن / ویکی ووکزیره و خواص آن

زیره گیاهی است یکساله کوچک و علفی که ارتفاع آن ۶۰ سانتیمتر است ریشه آن دراز و باریک برنگ سفید ، ساقه آن راست و برگهایش به شکل نوار باریک و نازک که دارای خواصیی همچون …


راه‌های جلوگیری از کپک زدن رب گوجه‌فرنگی

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از کپک زدن رب، نگهداری آن توی فریز می باشد، بطوری که رب را بصورت یک قاشق یک قاشق بر روی سینی بذارید و آن را درون فریزر قرار دهید، هم در استفاده راحت تر خواهید بود و هم از کپک خوردن آن جلوگیری میکنید.

یکی دیگر از راه های جلوگیری از کپک زدن رب اضافه کردن روغن به آن است، برای اینکار لازم است، ابتدا سطح رب را صاف کنید و سپس به مقدار لازم روغن زیتون روی آن بریزید تا به عنوان لایه‎ای از رشد باکتری‏ها جلوگیری و در مقابل هوا از آن محافظت کند. همچنین لازم نیست هر دفعه که از رب استفاده می‎کنید، دوباره روغن بریزید تنها کافی است که با یک قاشق روی رب گوجه‌فرنگی را صاف و یکدست کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام | روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *