چگونه سبزی را تازه نگه داریم؟

چگونه سبزی را تازه نگه داریم؟ / ویکی ووک

بارها دیده شده است که سبزی­‌ها بعد از چند روز پلاسیده می­شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. خوشبختانه راه­‌هایی برای سالم و تازه نگه داشتن سبزیجات وجود دارد که در این مطلب به برخی از آن­ها اشاره می­کنیم. با استفاده از این روش­ها می­توانید بیش از یک هفته هم میتوانیم سبزی ها را سالم نگهداریم.

راه‌­های تازه نگه داشتن سبزی

همان­طور که گفتیم راه‌­های زیادی برای سالم نگه داشتن سبزی­ها وجود دارد، اما ما به سه روش بسیار ساده و کارآمد اشاره می­کنیم.

 

چگونه سبزی را تازه نگه داریم؟ / ویکی ووک

 

استفاده از دستمال‌های  آشپزخانه و کیسه پلاستیک

 این روش شاید یکی از رایج‌ترین روش­های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک‌کردن برگ‌ها، قرار دادن آن‌ها روی کاغذ و سپس پیچیدن آن‌ها در کاغذ با کمترین هوا و در پایان قرار دادن آن در کشوی یخچال است. در این روش، کاغذ رطوبت اضافی  سبزی­ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن‌ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ‌ها پلاسیده می‌شوند، اما قابل‌خوردن هستند.


شاید دوست داشته باشید

هنگام خرید ماشین دست دوم به چه چیزهایی توجه کنیم؟ / ویکی ووکهنگام خرید ماشین دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرآیند خرید ماشین خیلی پیچیده است و نیاز به صبوری زیاد و کسب اطلاعات کافی درباره­ی خودرو مورد نظر است. حال اگر شما بخواهید برای خرید ماشین دست دوم اقدام کنید…

 


جعبه و دستمال کاغذی

در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزی­ها را در آن‌قرار می­دهند و سپس با لایه­ای از کاغذ پوشیده می‌شود. ظرف را نیز می‌بندیم. جعبه از آسیب رسیدن به سبزی‌ها جلوگیری می‌کند. در این روش تا 5 روز سبزی‌ها سالم و تازه می‌ماند، پس از 7 روز برخی برگ‌ها پلاسیده می­شود اما قابل‌خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیرقابل‌خوردن.

 

چگونه سبزی را تازه نگه داریم؟ / ویکی ووک

 

یک کیسه پلاستیکی و هوا

در این روش، سبزی‌ها در یک کیسه قرار می­گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می­شود. در این روش نیز سبزی‌ها تا 7 روز خوب و سالم می‌ماند. پس‌از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن وماندگاری طولانی‌مدت روش 2 مناسب­تر است و درصورتی‌که قصد ندارید سبزی‌ها را برای بیش از یک هفته نگه‌دارید، می‌توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

به امید فردایی روشن

منایع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *