زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده چه کنیم؟

زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده چه کنیم؟ / ویکی ووک

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال، بحث خانه تکانی ها و استفاده از مواد شوینده برای تمیز کاری به اوج خود می رسد، اما اگر مواظب نباشید و بچه کوچک در خانه دارید، امکان دارد اتفاقاتی بیوفتد که خدای نکرده روزهای آخر سال به تلخی و غمی بزرگ به پایان برسد، البته زمانی که کار از کار گذشته بود و کودک شما مواد شوینده را خورده بود خونسرد باشید و با اورژانس تماس بگیرید.

علائم مسمومیت با مواد شوینده

کودکان دو تا چهار ساله همیشه به سمت بسته بندی های خوش رنگ و لعاب جذب می‌شوند پس حواستان باشد که این مواد را در دسترس کودک قرار ندهید. سعی کنید این مواد را در یک کمد قفل دار نگه دارید و در آن را محکم ببندید. از ریختن این مواد در شیشه‌هایی که بچه ها از آن ها خاطره خوشی دارند مثل شیشه شربت و نوشابه خودداری کنید. بچه‌ها نمی‌توانند تشخیص بدهند مواد داخل شیشه نوشابه و شربت است یا مواد شوینده سوزاننده.

 

زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده چه کنیم؟ / ویکی ووک

 

از نشانه های مسمومیت با مواد شوینده قرمزی پوست و ورم دهان و بی‌قراری شدید کودک  است. البته بازهم علایم مسمومیت بستگی به نوع این مواد دارد. اگر کودک با مواد شوینده قوی مسموم شود، معمولا استفراغ می‌‌کند و ممکن است در این استفراغ‌‌ها، خون هم دیده ‌‌شود. درد شکم و خون در مدفوع از دیگر علایم مسمومیت‌‌های حاد است. اگر ماده شوینده قوی باشد، ممکن است حتی مری کودک آسیب ببیند و دچار سوختگی شود.


شاید دوست داشته باشید

داستان انگلیسی مورچه و ملخ داستان انگلیسی مورچه و ملخ

داستان مورچه و ملخ یکی از داستان‌های معروف نویسنده‌ی یونانی ازوپ است و جنبه اخلاقی دارد و درباره مورچه و ملخی است که…

 

 


بهترین راه در زمان مسمومیت کودکان با مواد شوینده

خیلی از پدر و مادرها تصور می‌کنند برگرداندن موادی که باعث مسمومیت شده است می‌تواند بهترین اقدام و موثرترین راه برای درمان و جلوگیری از آسیب دیدگی کودک باشد. اما پزشکان، معتقدند که استفراغ و برگرداندن مواد چاره کار نیست و حتی ممکن است خطرناک هم باشد. اولین اقدام موثر برای این که کودک آسیب بیشتری نبیند، این است که مطمئن شویم چه موادی خورده است. اگر مواد شوینده ای که خورده است از نوع کف کننده و سوزاننده باشد، به هیچ وجه نباید کودک را مجبور به استفراغ کنید. این مواد باید با آب رقیق شود. یعنی فقط مجاز هستید به کودکتان آب بدهید. ما به پدر و مادرها توصیه می‌کنیم خیلی سریع با اورژانس تماس بگیرند تا کودک در بیمارستان مداوا شود. برگرداندن مواد شوینده سوزاننده می‌تواند آسیب‌های بیشتری به کودک بزند.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *