دردهای خطرناک بدن کدامند؟

دردهای خطرناک بدن

درد یکی از ابزارهایی است که بدن از آن برای هشدار دادن درباره وجود مشکل استفاده می کند. دردهای در بدن بسیار خطرناکتر هستند که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت. در این مطلب بعضی از دردهای خطرناک بدن را بررسی میکنیم.

کدام دردها دردهای خطرناک بدن هستند؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد برخی دردها، جزو دردهای خطرناک بدن هستند که نباید ساده از کنار این دردها گذشت که ساده گذشتن از این درد ها مشکلاتی بزرگی را امکان دارد به همراه داشته باشد. این دردها عبارتند از:

درد شدیدی که بین تیغه های شانه احساس می کنید

این درد  جزو دردهای خطرناک بدن هست و به احتمال زیاد دلیل آن حمله قلبی است.

حدود 30 درصد از افرادی که حملات قلبی را تجربه می کنند، با نشانه فشار در قفسه سینه مواجه نمی شوند. درد بین تیغه های شانه همانند درد در آرواره، تنگی نفس و حالت تهوع در میان زنان شایع‌تر است.

دردهای خطرناک بدن

سردرد بسیار شدید که ناگهان شکل می گیرد

این درد جزو دردهای خطرناک بدن هست و به احتمال زیاد دلیل آن آنوریسم ( بزرگ شدگی وبیرون زدگی رگ ) است. هر فردی در طول زندگی خود سردردهای خفیف یا متوسط را تجربه می کند که به طور معمول با مصرف مسکن بهبود می یابد اما مسکن و قرص ها دارای عوارض جانبی هستند شما میتوانید از راه های تسکین سردرد که قبلا گفته شد در این سایت را امتحان کنید. اما اگر شدیدترین سردرد در طول زندگی خود را که به ناگاه شکل گرفته است، تجربه می کنید، نیازمند کمک پزشکی هستید.

توصیه می شود خودتان تا بیمارستان رانندگی نکنید و با اورژانس تماس بگیرید.

درد مبهم در شکم که به سمت راست و پایین سرایت می کند

این درد جزو دردهای خطرناک بدن هست و به احتمال زیاد دلیل آن آپاندیسیت است.

درد به طور معمول از مرکز شکم آغاز می شود و به تدریج به سمت راست حرکت می کند. اگر آپاندیس پاره شده باشد، این شرایط می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد، زیرا باکتری های فراوانی وارد جریان خون می شود و کل بدن را آلوده می سازد. شما میتوانید دلایل دیگه ای هم که باعث معده درد میشود را بخوانید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

اگر چنین احساسی دارید، مستقیم به بخش اورژانس مراجعه کنید.

دندان دردی که شما  را از خواب بیدار می کند.

این درد جزو دردهای خطرناک بدن هست و به احتمال زیاد دلیل آن سایش و فشار دندان ها روی یکدیگر است. فشار مکرر دندان ها روی یکدیگر موجب التهاب عصب درون دندان می شود و مینای دندان را فرسوده می سازد. شما ممکن است در نهایت با ترک خوردگی دندان تا ریشه مواجه شوید که به کشیدن دندان منجر می شود. از ساییدن و فشار دادن دندان ها روی یکدیگر که اغلب به دلیل استرس شکل می گیرد، می توان با استفاده از گاردهای محافظ جلوگیری کرد. قبلا درباره ی دندان درد صحبت کرده بودیم که میتوانید با خواندن آن اطلاعات خود رو در این زمینه افزایش دهید.

احساس درد در ناحیه کمر که با تب همراه است

این درد جزو درد های خطرناک بدن هست و به احتمال زیاد دلیل آن عفونت کلیه است.

  • تب
  • حالت تهوع
  • کمر درد

تنها با وجود مشکل در معده مرتبط نیست.

قبلا درباره ی دلایلی که امکان دارد باعث معده درد شود گفته بودیم. این شرایط با نفوذ باکتری ها به دستگاه ادراری و ورود به کلیه ها که شرایط عفونت را وخیم‌تر می کند، نیز شکل می گیرد. ممکن است در ابتدا نشانه های عفونت دستگاه ادراری، مانند درد هنگام دفع ادرار، را تجربه کنید، اما برخی افراد نیز هیچ نشانه ای را تجربه نمی کنند. برای درمان احتمالا به دریافت آنتی بیوتیک نیاز خواهید داشت.

گرفتگی های عضلانی قاعدگی که با مصرف دارو بهتر نمی شود

این درد جزو دردهای خطرناک بدن هست و به احتمال زیاد دلیل آن اندومتریوز  است.

اگر مصرف مسکن ها کمکی به رفع گرفتگی های عضلانی قاعدگی نمی کند، ممکن است اندومتریوز دلیل این شرایط باشد. اندومتریوز مانع باروری می شود و شرایطی شایع است.40 درصد از 60 درصد زنانی که قاعدگی های بسیار دردناک را تجربه می کنند، ممکن است به اندومتریوز مبتلا باشند.

نقطه ای حساس روی ساق پا

این درد جزو دردهای خطرناک بدن هست و به احتمال زیاد دلیل آن ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) است.

اگر نقطه ای روی ساق پای شما دردناک است، امکان دارد با ترومبوز سیاهرگی عمقی، لخته خونی در سیاهرگ مواجه باشید.این نقطه می تواند قرمز رنگ باشد و هنگام لمس گرم‌تر از نواحی دیگر به نظر برسد. برخی مسکن های طبیعی هستند که میتواند درد ها را تسکین دهد اما اگه با دردهای که در بالا گفته شد مواجه شدید لطفا به بیمارستان های نزدیک محل خود مراجعه کنید.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *