چگونه بوی بد پا را از بین ببریم؟

بوی بد پا

تعریق زیاد پا ممکن است ناشی از رعایت نکردن بهداشت یا مشکل در سلامت فرد باشد که شما میتوانید آنرا از بین ببرید در این مطلب میخواهیم دلایل و راهکارهای از بین بردن بوی بد پا را با هم بررسی کنیم هرچند اگر قادر به کنترل این مشکل نیستید باید به متخصص بیماری‌های پا مراجعه کنید.

علت بوی بد پا چیست؟

یکی از مهمترین دلیل بوی بد پا تعریق زیاد است و از اصلی ترین عوامل تعریق زیاد پا، پوشیدن کفش‌های نامناسب است،  پا یکی از مهم ترین اعضای بدن است اما متاسفانه بیشتر افراد اهمیتی به کفش و انتخاب آن نمی‌دهند. پا به‌ دلیل قرار‌گرفتن در کفش محل مناسبی برای رشد باکتری‌هاست. اگر شما در انتخاب کفش کم دقتی کردید و ناخن های پایتان دچار قارچ شده است حتما از پماد استفاده کنید یا این که به پزشک مراجعه کنید.

علت تعریق بیش از حد پا چیست؟

تعریق بیش از حد پا که در علم پزشکی به هایپرهیدروز معروف است وضعیتی است که به درمان نیاز دارد و باید به پزشک مراجعه کرد. در این بیماری، غدد مولد عرق در برخی نواحی بدن با  اختلال مواجه و طی آن بدون دلیل مشخصی تعریق بیشتر می شود. در برخی موارد جدی برای درمان و کنترل مشکل به مداخله دارویی نیاز است و در  موارد بسیار حاد حتی جراحی‌های سرپایی نیز انجام می‌شود.

چگونه بوی بد پا را درمان کنیم؟

برای اینکه بوی بد پا را بتوانیم از بین ببریم پا ها را با یکی از روش های زیر شستشو دهید:

چای

 

بوی بد پا

 

تانین موجود در چای یک عامل خشک کننده است. در نتیجه سه یا چهار عدد چای کیسه ای را در یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس مقداری آب سرد به آن اضافه کنید تا مایعی ولرم حاصل شود. حال پاهایتان را به مدت 20 تا 30 دقیقه در این مایع قرار دهید و سپس خشک کنید.

سرکه

 

بوی بد پا

 

ما قبلا هم گفته بودیم که سرکه مخصوصا سیب در درمان سیاهرگهای واریسی بسیار تاثیر دارند، شما میتوانید از این محلول اسیدی برای رفع بوی بد پا استفاده کنید. برای این منظور یک فنجان سرکه را در یک لیتر آب بریزید و پاهای خود را هفته ای دو بار به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید.

جوش شیرین

بوی بد پا

این ماده پوست شما را قلیایی تر می کند و در نتیجه مقدار عرق را کاهش می دهد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب بریزید و هفته ای دو بار به مدت 15 دقیقه پاهای خود را در این محلول قرار دهید. روش دیگر، پاشیدن پودر جوش شیرین در داخل کفش‌هاست.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *