چگونه میوه ها و سبزیجات را بشوییم؟

چگونه میوه ها و سبزیجات را بشوییم؟ / ویکی ووک

میزان سمومی که برای گیاهان استفاده می شود ازیک نوع میوه به نوع دیگر و از کشور ی به کشور دیگر متفاوت است.به عنوان مثال مصرف یک وعده لوبیا سبز که در کشور آمریکا کشت می شود 200 برابر خطرناک تر از مصرف یک وعده کلم بروکلی در همان کشوراست. راه های طبیعی و بی ضرر زیادی برای شست وشوی میوه ها و سبزیجات وجود دارد.

راه های طبیعی شستشوی میوه ها و سبزیجات

برای استفاده از میوه و سبزی باید آن را با روش صحیح شست زیرا وقتی میوه ها و سبزیجات آماده برداشت می شوند، توسط دست های مختلفی چیده شده و بعد به انبارها و بعد از آن به فروشگاه ها منتقل می شوند. احتمال اینکه باکتری هایی مثل لیستریا، سالمونلا و ای کولی روی میوه ها و سبزیجاتی که خریداری می کنید نشسته باشند بسیار زیاد است. در شستن به روش شیمیایی احتمال دارد که باز هم برای انسان ها دردسر ساز شوند و بهترین راه استفاده از مواد طبیعی برای ضدعفونی و شستشوی گیاهان می باشد. در ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

 

چگونه میوه ها و سبزیجات را بشوییم؟ / ویکی ووک

 

آب سرد

به گفته مرکز علمی و محیط در آمریکا سه چهارم  یا بیشتر حشره کش ها  را می توان با استفاده از آب سرد از بین برد.

آب نمک

2 قاشق مربا خوری نمک را به آب ولرم اضافه کنید و بگذارید سرد شود.میوه یا سبزی را به مدت نیم ساعت در آن  بخوابانید سپس با آب سرد بشویید.


شاید دوست داشته باشید

جوش های سر سیاهجوش های سر سیاه را چگونه از بین ببریم؟

جوش های سر سیاه، در پی تولید چربی زیاد و انباشت سلول های مرده پوست شکل می گیرد. جوش های سر سیاه به طور معمول درمنطقه T صورت (پیشانی، بینی و چانه) و گونه ها ظاهر می شود. در بسیاری ازموارد، دانه های سرسیاه در پی استفاده روزانه از…


محلول سرکه سفید

یک قاشق غذا خوری سرکه سفید را در کاسه آب ولرم بریزید و میوه و سبزی را به مدت نیم ساعت در آن بخوابانید، سپس با آب سرد بشویید.به گفته متخصصان اسید موجود در سرکه سفید  باقی مانده حشره کش را از روی پوست میوه ها و سبزی ها  و بیش از 90 درصد باکتری را نیز از بین می برد.علاوه بر آن، باعث حفظ تازگی میوه و سبزی می شود.

 

چگونه میوه ها و سبزیجات را بشوییم؟ / ویکی ووک

 

مخلوطی از جوش شیرین و آب لیمو

مخلوطی از یک قاشق آب لیمو و 2 قاشق جوش شیرین را روی میوه یا سبزی بپاشید و پس از چند ثانیه آن را بشویید.

آب لیمو

مخلوطی از 2 پیمانه آب و نصف پیمانه آب لیمو را کاملا روی  میوه های توتی اسپری کنید و پس از ده دقیقه با آب سرد بشویید.

به امید فردایی روشن.

منابع: هلث نیوز | زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *