مصطفی احمدی روشن ، یعنی همت، تلاش و پشتکار

مصطفی احمدی روشن

صنعت هسته ای در کشور ما، پیشرفت و ارتقا خود را، مرهون همت جوانان پرتلاش و بلند نظری است که تمام توان خود را در راه افتخار آفرینی و بلند قامتی این مرزوبوم به کار بسته اند و قطعا شهید مصطفی احمدی روشن ، یکی از این عزیزان است که افتخار و غرور را به عنوان یک هموطن در آدمی می پروراند.

بیوگرافی مصطفی احمدی روشن

 

مصطفی احمدی روشن

 

وی در 17 شهریور ماه 1358 در روستای سنگستان استان همدان پا به جهان هستی گذاشت.

مصطفی احمدی روشن دوران کودکی خود را در خانواده‌ای فقیر در محل تولدش گذراند، و این در حالی بود که اشتیاق زیادی به تحصیل داشت. خانواده او در خانه‌ی اجاره‌ای، قدیمی‌، و با امکاناتی اندک زندگی می کردند. پدرش راننده مینی‌بوس بود که در دوران دفاع مقدس، سال‌های بسیاری را به مبارزه با دشمن بعثی پرداخته بود.

دوران تحصیل مصطفی احمدی روشن

شهید مصطفی احمدی روشن دوران تحصیل در مقطع راهنمایی را، با رتبه عالی از مدرسه خیام همدان پشت سر گذاشت و به دبیرستان ابن سینا رفت. دبیرستانی که افتخارت زیادی را با تربیت فرزندانی غیر و توانمند برای این مرز و بود کسب کرده است بدین گونه که وی، هشتاد و پنجمین شهید دبیرستان ابن سینای همدان است.

او پس از آن نیز در آزمون سراسری سال 1377 شرکت نمود و وارد دانشگاه صنعتی شریف تهران شد و در رشته مهندسی شیمی، مشغول به کسب و فراگیری علم شد و پس از 4 سال، ودر سال 81 از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. وی دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی شریف و از نخبگان این دانشگاه به شمار می بگونه ای که در دوران تحصیل خود، موفق به انتشار مقالات معتبر در ژورنال های مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) شده است.

وی از بسیجیان فعال بود و در دوران دانشجویی به عنوان معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف فعالیت می‌نمود.

 

مصطفی احمدی روشن

 

فعالیت های مصطفی احمدی روشن

شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های تامین کالای نیروگاه هسته ای نطنز در اصفهان مشغول فعالیت بود که در حوزه تهیه و خرید تجهیزات هسته ای فعالیت داشت. این شهید بزرگوار در هنگام شهادت معاون بازرگانی سایت نطنز بوده است. معاون بازرگانی سایت نطنز شخصی شوخ و باصفا و در عین حال در مدیریت جدی و قاطع بوده است. ایشان فرد:

  • سخت کوش
  • دارای پشتکار بالا
  • پرتوان
  • پرتلاش
  • پرانرژی
  • توانمند

در عرصه اجرایی و علمی بود.

 

شهادت و نحوه ترور شهید مصطفی احمدی روشن

 

مصطفی احمدی روشن

 

او در صبح روز چهار شنبه 21 دی ماه 90، پس از خروج از منزل در ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران (میدان کتابی) ترور شد و به شهادت رسید.

منابع: ویکی پدیا | ویکی رزیست | همشهری آنلاین

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *