مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 بهمن در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 بهمن در جهان رویدادهای تاریخی 1 بهمن مهمترین رویدادهای تاریخی 30 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 29 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 دی در جهان / ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی 21 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن مصادف با 11 فوریه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن

سال ۱۲۱۱

تولد “ابن‏ خَلْکان” قاضی، مورخ و ادیب شهیر عرب متولد شد.

سال ۱۵۹۶

رنه دکارت، فیلسوف شهیر فرانسوی چشم از جهان فروبست.

سال ۱۸۲۹

الکساندر گریبایدوف سفیر کبیر روسیه تزاری در تهران همراه با همه همکارانش به استثنای یک نفر، پس از تصرف سفارت روسیه از سوی مردم، به قتل رسانده شدند.

سال ۱۸۳۷

الکساندر پوشکین نویسنده رمانتیسیست روس درگذشت.

سال ۱۸۴۷

توماس ادیسون یکی از مشهورترین مخترعان جهان که موفق به اختراع لامپ برقی شد دیده به جهان گشود.

سال ۱۸۷۳

نخستین جمهوری اسپانیا تاسیس شد.

سال ۱۸۸۴

بهمن میرزای قاجار یکی از شاهزادگان بسیار فرهیخته و اهل علم و ادب قاجاری چشم از جهان فرو بست.

سال ۱۸۹۰

بوریس پاسترناک برنده جایزه نوبل ادبیات و نویسنده رمان دکتر ژیواگو متولد شد.

سال ۱۸۹۸

برتولت برشت نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعر سوسیالیست آلمانی دیده به جهان گشود.

سال ۱۹۱۱

بهرام منصوروف نوازنده شهیر اذربایجانی در باکو به دنیا آمد.

سال ۱۹۲۵

دوره سوم مشروطه با دیکتاتوری رضاخان سردار سپه اغاز شد.

سال ۱۹۲۳

ویلهلم کنراد رونتگن فیزیکدان آلمانی، کاشف اشعه ایکس و برنده جایزه نوبل فیزیک درگذشت.

سال ۱۹۴۳

جوزف استالین رهبر حزب کمونیست شوروی فرمان ساخت سلاح هسته ای را صادر کرد.


شاید دوست داشته باشید

ریواس و خواص آن / ویکی ووکریواس و خواص آن

ریواس طبعی سرد دارد و دارای ویتامین‌ها و املاح معدنی بسیاری است و اثر معجزه‌آسایی دارد. ساقه‌ای ترش‌مزه دارد و از آن برای …

 


سال ۱۹۴۵

نخستین روزنامه رسمی ایران منتشر شد.

سال ۱۹۴۸

سرگئی آیزنشتاین، فیلمساز بزرگ روس و کارگردان فیلم رزمناو پوتمکین درگذشت.

سال ۱۹۵۳

اتحاد جماهیر شوروی اقدام به قطع روابط سیاسی خود با اسراییل نمود.

سال ۱۹۵۹

توافقنامه زوریخ میان ترکیه و یونان در خصوص تاسیس مجدد جمهوری قبرس امضاء شد.

سال ۱۹۷۹

انقلاب اسلامی در ایران به رهبری ایت الله خمینی پیروز شد و رژیم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی در این کشور منقرض گردید. در همان روز ارتشبد قره باغی طی مصاحبه ای اعلام کرد که کودتا در ارتش مطرح نیست و دستور سرکوبی چماق بدستان داده شده است. همچنین سازمان صدا و سیمای ایران به دست مردم تصرف شد و صادق قطب زاده به ریاست این سازمان منصوب گردید. وی چند سال بعد اعدام شد.

سال ۱۹۹۰

نلسون ماندلا رهبر فقید مردم آفریقای جنوبی، از زندان اپارتاید آزاد شد.

سال ۲۰۰۵

ارتور میلر نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و مقاله‌نویس آمریکایی چشم از جهان فروبست.

سال ۲۰۱۱

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر به دنبال قیام ژانویه، از مقام خود استعفاء داد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 22 بهمن را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *