مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 دی در جهان/ ویکی ووک مهمترین رویدادهای تاریخی ۱۹ دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 دی در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطالب ما مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی مصادف با 23 دسامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

رویدادهای تاریخی 2 دی

سال ۱۶۰۵

تیانچی، پانزدهمین امپراطور سلسله مینگ متولد شد.

امپراتوری مینگ بزرگ دودمان پادشاهی چین از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۶۴۴ میلادی بود، که پس از فروپاشی پادشاهی مغولان یوآن بنیاد گذاشته شد. مینگ آخرین دودمان پادشاهی چینیان بود که هان‌ها قدرت اصلی را در دست داشتند. هونگ‌وو، رهبری شورش عمومی علیه پادشاهی یوآن را بر عهده داشت به این ترتیب یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی معادل با 23 دسامبر محسوب می شود.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۸۷۶

فرمان نخستین مشروطیت در عثمانی از سوی عبدالحمید دوم با نام خط همایونی منتشر شد و به این ترتیب راه برای تشکیل مجلس هموار گردید. این صدراعظم در تلاش برای اصلاح دولت به طراحی مشروطیت و ایجاد مجلس قانون‌گذاری اقدام کرد. قانون اساسی جدید، آزادی فردی را تضمین می‌کرد در حالی که هنوز اختیارات اساسی با سلطان بود.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۸۸۸

ونسان ون گوگ نقاش هلندی که عاشق یک دوشیزه شده بود برای اثبات عشقش به وی گوش خود را برید البته درباره چگونگی ماجرا حرف و حدیث زیاد است.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۱۳

نخستین جدول کلمات متقاطع در نشریه نیویورک وورلد به چاپ رسید. جدول کلمات متقاطع که لقب پرطمطراق مردمی ترین و جهان گسترترین سرگرمی دنیا را یدک می کشد ، در 1913 و به وسیله آرتور وین اختراع شد. وین یک مهاجر انگلیسی بود که برای روزنامه نیویورک ورلد کار می‌کرد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۱۸

هلموت اشمیت، سیاست‌مدار آلمانی به دنیا امد. هلموت، سیاست‌مدار، اقتصاددان و نظریه‌پرداز آلمانی از حزب سوسیال دموکرات آلمان بود. او بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۲ (میلادی) صدراعظم آلمان غربی بود و سابقه وزارت دفاع، وزارت دارایی، وزارت اقتصاد و وزارت خارجه را نیز دارد. اشمیت در ابتدای دوران فعالیت سیاسی خود شهردار اعظم هامبورگ شد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۲۸

ناظیم حیکمت شاعر شهیر ترک، به اتهام برخورداری از گرایشات چپگرایانه، به سه سال و سه ماه زندان محکوم شد.

سال ۱۹۳۰

میان ترکیه و یونان مبادله نفوس صورت گرفت.

سال ۱۹۳۹

آنتونی فوکر بنیانگذار شرکت فوکر درگذشت. کارآفرین، خلبان و مهندس هوافضای هلندی-آمریکایی بود، که در سال ۱۹۱۲ شرکت فوکر را تأسیس کرد. وی طراحی چندین مدل از نخستین تولیدات شرکت فوکر را برعهده داشت، که برای نمونه می‌توان به فوکر دی‌آر ۱ اشاره نمود. شرکت فوکر در سال ۱۹۹۶ منحل شد، گرچه کماکان از محصولات آن در کشورهایی مثل ایران استفاده می‌شود.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۴۷

ترانزیستور اختراع شد.

ترانزیستور یکی از مهمترین قطعات الکتریکی و الکترونیکی‌است که برای تقویت و قطع و وصل سیگنال‌های الکترونیکی و توان الکتریکی کاربرد دارد. ترانزیستور از سوی بسیاری به‌عنوان یکی از بزرگترین اختراعات در تاریخ نوین مطرح شده‌است.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۵۳

لاورنتی بریا رییس سابق پلیس خفیه اتحاد جماهیر شوروی به جوخه اعدام سپرده شد. سیاستمدار و صاحب مقامات بلندپایهٔ امنیتی و نظامی در اتحاد جماهیر شوروی بود. وی در زمان استالین قدرت زیادی داشت، ولی مدتی پس از مرگِ استالین، به اتهام خیانت به کشور اعدام شد.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۱۹۵۴

نخستین پیوند کلیه از یک انسان به انسانی دیگر در دانشگاه بوستون امریکا و از سوی دکتر پیتر بنت بریگهام تحقق یافت.

سال ۱۹۷۰

جمهوری دموکراتیک کنگو رسما دارای نظام تک حزبی شد.

این کشور در ۳۰ ژوئن ۱۹۶۰ از بلژیک استقلال یافت. از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۷ زئیر نام داشت. پیش از آن کنگوی کینشازا و پیش از آن نیز برای تمایز از کنگو برازاویل (جمهوری کنگو کنونی)، کنگو لئوپولدویل نامیده می‌شد.

سال ۱۹۷۲

در اثر زلزله ۶٫۵ ریشتری در ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه دست کم ۱۰ هزار نفر کشته شدند.


شاید دوست داشته باشید

زلزلههنگام زلزله چه کار کنیم؟

زمین‌لرزه یا زلزله لرزش و جنبش زمین است که به علّت آزاد شدن انرژی ناشی از گسیختگی سریع در گسلهای پوستهٔ زمین در مدتی …


سال ۱۹۷۳

در مراکش یک هواپیمای مسافربری سقوط کرد و سبب مرگ ۱۰۶ سرنشین آن شد.

سال ۱۹۷۹

قوای شوروی سابق در طی حمله به افغانستان پایتخت این کشور کابل را اشغال کردند.

سال ۱۹۹۰

درحدود ۸۸٫۵ درصد از شرکت کنندگان در رفراندوم رای به استقلال اسلوونی از یوگوسلاوی دادند.

سال ۱۹۹۵

در شهر دابوالی در هندوستان به دنبال بروز آتش سوزی در مراسم سال نو، ۵۴۰ تن و از جمله ۱۷۰ کودک کشته شدند.

سال ۲۰۰۲

یک هواپیمای اوکراینی در مجاورت شهر اردستان ایران سقوط کرد. در این سانحه، ۴۶ دانشمند روسی و اوکراینی که قصد انتقال تکنولوژی ساخت هواپیما به ایران بودند کشته شدند.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۲۰۰۳

در اثر انفجار در میدان گازی چواندونگبی مربوط به شرکت پتروچاینا در چونگ کینگ چین حداقل ۲۳۴ تن کشته شدند.

سال ۲۰۰۵

نبرد میان چاد و سودان اغاز گردید. جمهوری چاد یکی از کشورهای آفریقای مرکزی است که پایتخت آن شهر انجامنا است و از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‌آید.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

سال ۲۰۰۷

حکومت نپال از پادشاهی به جمهوری فدرال تغییر کرد.

سال ۲۰۱۳

میخائیل کلاشنیکف، مخترع روسی سلاح آکا۴۷ موسوم به کلاشنیکف درگذشت.

 

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 دی در جهان / ویکی ووک

 

در این مطلب سعی کردیم رویدادهای تاریخی 2 دی را که اتفاقاتی را رقم زده است و در جهان مهم بوده را بررسی کنیم. این مطالب اگر اتفاق جدیدی در سال های آینده رخ دهد به روز خواهد شد.

به امید فردایی روشن.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *