مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند مصادف با 27 فوریه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند

سال ۱۶۷۱

جنگ میان روسها و سوئدیها با غلبه روسها به پایان رسید.

سال ۱۷۰۰

ویلیام دامپیر، جزیره بریتانیای جدید را در جنوب غربی اقیانوس ارام کشف کرد.

سال ۱۸۰۰

الکساندرو ولتا، فیزیکدان ایتالیایی باطری الکتریکی را کشف کرد.

سال ۱۸۴۴

جمهوری دومینیک به استقلال دست یافت.

سال ۱۹۰۸

محمدعلی شاه که برای گردش به دوشان تپه تهران میرفت هنگام عبور از خیابان الماسیه مورد سوء قصد قرار گرفت. دو بمب در جلوی کالسکه او انداختند که هر دو منفجر شد. در این سوء قصد به محمدعلی شاه آسیبی نرسید ولی چند نفر مقتول و مجروح شدند.

سال ۱۹۱۷

امپراطوری روسیه تزاری فروپاشید.

سال ۱۹۳۳

مجلس راشتایگ آلمان، اتش گرفت.

سال ۱۹۳۷

نخستین کشتی تولید ملی ترکیه به نام بلقیس به اب انداخته شد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه مغزی فعال داشته باشیم؟ / ویکی ووکچگونه مغزی فعال داشته باشیم؟

نتایج مطالعات بسیاری نشان می دهد که زردچوبه به کاهش التهاب، بهبود درد مفاصل و درمان کبد کمک می کند. ترکیب فعال موجود در زردچوبه که به نام…


سال ۱۹۴۸

حزب کمونیست در چکسلاواکی به قدرت رسید.

سال ۱۹۶۳

محمد رضا شاه پهلوی به زنان که نیمی از جمعیت ایران هستند حق رای و حق انتخاب شدن در مجلس را اعطاء کرد. لازم به ذکر است که نخستین حق رای به زنان در سال ۱۹۴۵ و در زمان حکومت فرقه دمکرات به رهبری سید جعفر پیشه وری در آذربایجان ایران داده شده بود.

سال ۱۹۸۶

غلامحسین بنان استاد موسیقی فارس درگذشت.

سال ۱۹۸۸

درگیریهای قومی خونینی میان آذربایجانیان و ارمنیان در شهر سومگاییت آذربایجان به تحریک روسها اتفاق افتاد.

سال ۱۹۸۸

جنگ شهرها میان ایران و عراق مجددا از سر گرفته شد.

سال ۱۹۹۱

شهر کویت از اشغال نیروهای عراقی ازاد شد.

سال ۲۰۱۰

زمین لرزه ای به قدرت ۸ممیز ۸دهم ریشتر در شیلی به وقوع پیوست.

سال ۲۰۱۲

نخستین جایزهٔ اسکار سینمای ایران توسط فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی کسب شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *