مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر مصادف با 17 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر

سال ۶۵۸

جنگ تاریخی نهروان بین حضرت علی (ع) و جمعی از سپاهیان سابقش که از صف مبارزین او خارج شده و خوارج لقب گرفته بودند اتفاق افتاد.

سال ۱۲۸۱

هولناکترین طوفانی که تا به حال در اقیانوس آرام و سواحل ژاپن وزیده است آغاز شد. به دنبال این طوفان، قوبیلای قاآن امپراطور چین که با ۳ هزار کشتی مملو از مردان جنگی به ژاپن حمله کرده بود از طوفان شکست خورد و به خانه برگشت.

سال ۱۴۵۳

فرانسویها قادر به پیروزی در جنگ کاستیلون در برابر انگلیسیها شدند.

سال ۱۶۲۹

قرارداد تاریخی معروف به مصالحه نامه لوبک در شهر لوبک واقع در آلمان میان کریستین چهارم پادشاه دانمارک و فریدیناند دوم امپراطور آلمان و اتریش به امضاء رسید. به موجب این قرارداد جنگ میان دانمارک که طرفدار پروتستانهای بوهم بود، با فردیناند دوم امپراطور آلمان و اتریش پایان یافت.


شاید دوست داشته باشید

زابل چه مکان های دیدنی­ای دارد؟ / ویکی ووکزابل چه مکان های دیدنی­ای دارد؟

نیمروز، سکستان و سجستان از جمله نام هایی بودند که در زمان های قدیم زابل را با این نام ها خطاب می کردند. نیمروز قدیم با…

 


سال ۱۷۹۰

آدام اسمیت فیلسوف برجسته و شخصیت معروف اقتصادی اسکاتلندی- انگلیسی درگذشت.

سال ۱۸۱۵

ناپلئون خود را به قوای انگلیسی در روشه فورت تسلیم کرد.

سال ۱۸۶۷

کتاب داس کاپیتال، یا سرمایه، از سوی کارل مارکس یکی از اندیشمندان بزرگ نوگرا در تاریخ اندیشه منتشر شد.

سال ۱۹۰۷

سبک کوبیزم در نقاشی متولد شد.

سال ۱۹۱۲

موتسو هیتو، امپراطور بزرگ و بنیانگذار ژاپن جدید، بعد از ۶۰ سال زندگی و ۴۵ سال سلطنت بدرود حیات گفت.

سال ۱۹۱۳

معاهده بخارست میان امپراطوری عثمانی و ممالک بالکان به امضا رسید. به موجب این معاهده تاریخی سرزمین سیلیستری به دولت رومانی و سرزمین سالونیک به دولت یونان و سرزمین موناستیز به دولت صربستان داده شد و عثمانی نیز ادرنه را گرفت .

سال ۱۹۰۹

به دنبال خلع محمدعلی شاه، جلوس سلطان احمدشاه به وسیله تلگراف به علمای نجف و کربلا و سایر بلاد ایران اعلام گردید.

سال ۱۹۲۴

ژنرال فرانسوی روبرت نیول سردار بزرگ و نامی که به او نجات دهنده وردن لقب داده بودند، در ۶۸ سالگی درگذشت.

سال ۱۹۳۶

جنگ داخلی اسپانیا آغاز شد.

سال ۱۹۴۱

محاصره بزرگ و طولانی لنینگراد یکی از مهمترین شهرهای روسیه شوروی پس از مسکو، توسط نیروهای آلمان نازی آغاز شد. لنینگراد که در گذشته سن پطرزبورگ نام داشت، بارها مورد حملات شدید آلمانیها قرار گرفت ولی مردم شهر با همه گرفتاریها و قطحیها مقاومت کردند تا سرانجام روز ۳ ژوئن ۱۹۴۴ میلادی این محاصره سه ساله در پس جنگ دنیپر پایان یافت.

سال ۱۹۴۳

بندر تاریخی سیراکیوز یکی از مهمترین پایگاههای دریایی آلمان و ایتالیا در دریای مدیترانه در جریان جنگهای سیسیل در جنگ بین المللی دوم به تصرف نیروهای آمریکایی و انگلیسی درآمد.

سال ۱۹۵۵

نخستین پارک دیسنی در آمریکا افتتاح شد.

سال ۱۹۷۶

برای اولین بار سفینه آپولوی آمریکا با سفینه سایوز روسیه در فضا به یکدیگر متصل شدند.

سال ۲۰۰۷

فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه بر پرده سینما رفت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *