مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند مصادف با 13 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند

سال ۹۴۶

شهر بغداد توسط معزالدوله آل بویه تصرف شد.

سال ۱۲۰۱

ابو جعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی مشهور به خواجه نصیرالدین شاعر، فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، ریاضیدان و منجم خراسانی در طوس به دنیا امد. کنیه‌اش ابوجعفر است و او با القابی چون نصرالدین، محقق طوسی، استاد البشر و خواجه شهرت دارد. زندگی او بر پایه دو هدف اخلاقی و علمی بنا نهاده شده بود. او در بیشتر زمینه‌های دانش و فلسفه، تالیفات و رسالاتی از خود به یادگار گذاشته که بیشتر عربی هستند. یک دهانه آتشفشانی ۶۰کیلومتری در نیم کره جنوبی ماه به نام خواجه نصیر الدین طوسی نام گذاری شده است. یک خرده سیاره که توسط ستاره‌شناس روسی نیکلای استفانویچ چرنیخ در ۱۹۷۹کشف شد نیز به نام وی نامیده شده است. دانشگاه خواجه نصیر طوسی در تهران و رصدخانه شاماخی در جمهوری آذربایجان نیز به نام او نام گذاری شده‌اند.

سال ۱۷۴۱

جوزف دوم پادشان اتریش چشم از جهان فرو بست.


شاید دوست داشته باشید

شیره درخت انجیر و خواص آن / ویکی ووکشیره درخت انجیر و خواص آن

شیره درخت انجیر طعم تلخ و سوزنده ای دارد و دارای خواصی همچون …


سال ۱۸۰۰

مصطفی رشید پاشا سیاستمدار عثمانی درگذشت.

سال ۱۹۵۴

به دنبال نبرد دین بین فو، جنگ میان چین و هند آغاز گردید.

سال ۱۹۷۲

علیرضا نابدل متخلص به اوختای شاعر معاصر ترک‌زبان تبریزی و از اعضای هسته اولیه سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران بود. او بعد از اتمام دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه، برای ادامه تحصیل در رشته قضایی به دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران وارد شد. قبل از آنکه تحصیلاتش را به پایان برساند، دانشگاه را ترک گفت و با محمل معلمی برای رفتن به میان توده‌ها راهی رضاییه ان زمان و ارومیه امروز شد. نابدل از اواخر سال ۱۳۴۴ با صمد بهرنگی، بهروز دهقانی، کاظم سعادتی و مناف فلکی در ارتباط نزدیک قرار گرفت. وی در روز ۲۲ اسفند اعدام شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *