مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر مصادف با 12 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر

سال ۱۱۹۱

در خلال سومین دوره جنگهای صلیبی، نیروهای صلاح الدین ایوبی، در عکا، پس از۲ سال تسلیم نیروهای فیلیپ دوم شدند.

سال ۱۵۴۶

مارتین لوتر، روحانی معروف آلمانی که موجد مذهب تازه ای در دین مسیح به نام مذهب پروتستان شد، پس از ۶۳ سال زندگی بدرود حیات گفت. مارتین لوتر روز ۱۳ مه ۱۴۸۳ میلادی در دیس لبن متولد شده و پس از نیل به مقام کشیشی در روز ۱۸ سال ۱۵۱۷ میلادی علیه پاپ لئون دهم قیام کرد. به پیروان مارتین لوتر پروتستان میگویند .

سال ۱۷۶۰

فیلد مارشال گنیزنو، یکی از برجسته ترین سرداران کشور پروس در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی در شهری به نام شیلدو واقع در ایالت ساکس آلمان متولد شد.

سال ۱۸۰۶

امپراطوری مقتدر، معروف به امپراطوری مقدس روم و ژرمانی پس از ۸۴۴ سال که از تاریخ پیدایش آن میگذشت، توسط اتحادیه هایی که به ابتکار ناپلئون بناپارت امپراطور معروف فرانسه تاسیس شده بود منحل شد.


شاید دوست داشته باشید

خربق سفید و خواص آن / ویکی ووکخربق سفید و خواص آن

خربق سفید یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی به نام های خربق ابیض – وراتر نیز معروف است، این گیاه از خانواده‌ی…

 


سال ۱۸۶۳

آلبر شارل لئون کالمت، طبیب برجسته و محقق نامدار فرانسوی در شهر نیس قدم به عرصه وجود گذاشت. کالمت بعد از پایان تحصیلاتش در دانشگاه پاریس، عضو انستیتوی پاستور شد و سرم ضد طاعون را کشف کرد . وی سپس به فکر مبارزه با بیماری مهلک سل افتاد و در سال ۱۹۲۷ باسیل معروف ب ث ژ را کشف کرد که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سل به کار میرود.

سال ۱۸۷۲

پل فور شاعر بزرگ و ملک الشعرای فرانسه دیده به جهان گذاشت.

سال ۱۸۹۷

زلزله بزرگ آسام در منطقه ای واقع در آسیای جنوب شرقی اتفاق افتاد و ناحیه ای به مساحت ۴/۵ میلیون کیلومتر مربع را که برابر با ده برابر وسعت خاک فرانسه بود زیرو رو کرد. با توجه به اینکه جمعیت ساکن در این منطقه به سبب وضع خاص جغرافی زیاد نبود، تعداد تلفات از ۶۰ هزار نفر تجاوز نکرد . زلزله آسام، هفتمین زلزله بزرگ جهان محسوب میشود.

سال ۱۹۴۸

ژنرال جان پرشینگ، سردار معروف و نام آور آمریکایی در قرون نوزدهم و بیستم میلادی، در سن ۸۸ سالگی بدرود حیات گفت.

سال ۱۹۵۸

پنج شهروند ترک قبرس از سوی یونانیان این جزیره به شهادت رسیدند.

سال ۲۰۰۶

به دنبال حمله موشکی حزب الله لبنان به اسراییل، ۸ سرباز اسراییلی کشته شدند. حزب الله همچنین ۲ سرباز اسراییل را به اسارت گرفت که به دنبال این حوادث جنگ لبنان با اسراییل اغاز گردید.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *