پن کیک و طرز تهیه آن

پن کیک

اگر پست های قبل را مطاله و بررسی کرده باشید تا به حال با طرز تهیه بسیاری از غذاها همچون خورش به آلو، لازانیا گوشت و قارچ، کوکو کدوسبز، خورش بامیه و… آشنا شدید. اما امروز می خواهیم شما را با طرز تهیه یک دسر خوشمزه و ساده به نام پن کیک آشنا کنیم که خیلی راحت آماده می شود و هزینه زیادی هم ندارد چون مواد مورد نیاز آن به راحتی در همه خانه ها پیدا می شود. پن کیک را می توانید به عنوان صبحانه یا عصرانه میل کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.  این دسر خوشمزه بیشتر مورد علاقه و توجه جوانان است حتی برای کودکانی که صبحانه نمی خورند می تواند جالب و دوست داشتنی باشد. به مادران عزیز پیشنهاد می کنم که حتی برای یکبار برای کودکانشان تهیه کنند.

مواد لازم جهت تهیه پن کیک

 

پن کیک

 

ردیف عنوان مقدار
1 آرد 200 گرم
2 شکر یک قاشق غذاخوری
3 کره 50 گرم
4 شیر یک لیوان
5 بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
6 مربا به میزان دلخواه

طرز تهیه پن کیک

ابتدا آرد را در ظرفی بریزید و بکینگ پودر و شکر را با آن مخلوط کنید. سپس کره را اضافه کنید و خوب ورز دهید. (طوری که مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند)

پن کیک

حالا یک لیوان شیر را آرام آرام اضافه کنید و با مواد بالا مخلوط کنید تا مایه یکدستی مثل ماست به دست آید. با یک قاشق کمی از مایعی که درست کردید بردارید ودر یک تابه نچسب بریزید. وقتی که حباب های کوچکی روی پن کیک ها ظاهر شد، با قاشق چوبی آن را برگردانید تا هر دو طرف خوب بپزد و به رنگ قهوه ای روشن در بیاید. وقتی یک قاشق، یک قاشق، پن کیک ها را آماده کردید و مایه ای که درست کردید تمام شد، در ظرفی پن کیک ها را قرار دهید و با هر نوع مربایی که دوست دارید میل کنید.

چند نکته جهت تهیه پن کیک

 

پن کیک

 

پن کیک را علاوه بر مربا می توانید با عسل، خامه یا شکلات صبحانه میل کنید.

هنگامی که مایه را درون تابه میریزید مواظب باشید که نسوزد.

اگر مایه را ریختید و دیدید ضخیم است با یک قاشق پهن کنید.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز / علاقه مند به آشپزی


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *