بیسکویت وانیلی‌ را چگونه درست کنیم؟

بیسکویت وانیلی‌ را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووک

با عرض سلام و ادب خدمت تمام همراهان محترم و عزیز ویکی ووک امیدوارم حالی خوب همراه با سلامتی و آرامش داشته باشید. امروز می خواهیم با طرز تهیه یک بیسکویت ساده و خوشمزه آشنا شویم. بیسکویت وانیلی‌ بسیار مناسب برای وعده عصرانه است همراه با چای خیلی میچسبه 😉

مواد لازم جهت تهیه بیسکویت وانیلی‌

 

بیسکویت وانیلی‌ را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووک

 

ردیف عنوان مقدار
1 آرد دو پیمانه
2 کره 200 گرم
3 شکر نصف پیمانه
4 وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
5 نمک یک هشتم قاشق چایخوری
6 رنده پوست پرتقال یا لیمو در صورت تمایل

طرز تهیه بیسکویت وانیلی‌

کره را در محیط آشپزخانه بگذارید تا نرم شود و به دمای محیط برسد.

کره را درون ظرف بریزید و شکر را به آن بیفزایید و با همزن آنقدر بزنید تا مایه کرم رنگ حاصل شود. سپس وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.(اگر دوست دارید کمی رنده پوست پرتقال یا لیمو به این مواد اضافه کنید)

نمک را به آرد اضافه کرده و مخلوط کنید و آرد را دوبار الک کنید.

آرد الک شده را به مواد بالا بیفزایید و با دور کند همزن یا با دست به صورت دورانی هم بزنید تا خمیری صاف و یکدست به دست آید.

روی خمیر آماده شده را نایلون بکشید و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

روی تخته کار و یا سطحی که می خواهید خمیر را پهن کنید کمی آرد بپاشید حالا خمیر را به کمک وردنه به ضخامت نیم سانت باز کنید و آن را با هر قالبی که دوست دارید قالب بزنید.

سپس در سینی فر که قبلا درون آن کاغذ روغنی پهن کرده ایم خمیر های قالب زده شده را با فاصله لازم بگذارید و دوباره آن را به مدت ده دقیقه در یخچال قرار دهید.

فر را از قبل با دمای 350 درجه سانتی گراد روشن کنید تا فضای فر کاملا گرم شود حال خمیر را از یخچال خارج کنید و آن را درون فر قرار دهید و به مدت ده دقیقه و یا تا زمانی که روی خمیر طلایی شود آن را داخل فر قرار دهید.

پس از پخته شدن آن را از فر خارج کنید تا چند دقیقه بگذرد و خنک شود.

 

 

چند نکته جهت تهیه بیسکویت

این دستو بیسکویت البته بدون پوست لیمو یا پرتقال دستور بیسکویت ساده و پایه است. شما می توانید به سلیقه خود از شکلات و یا بعد از پخت از مارمالاد و یا شکلات ذوب شده برای آن استفاده کنید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *