لوئی و خواص آن

لوئی و خواص آن / ویکی ووک

لوئی یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که در درمان درد های پست و کمر بسیار نافع است، در این مطلب میخواهیم که با خواص دارویی این گیاه مفید بیشتر آشنا شویم، همچنین ما در مطالب قبل با برخی از گیاهان دارویی دیگر، همچون شبدر، سیاه دانه، آناغالیس و … آشنا شده ایم که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را هم مطالعه کنید.


شاید دوست داشته باشید

سالاد کرفس را چگونه درست می کنند؟ / ویکی ووکسالاد کرفس را چگونه درست می کنند؟

امروز می خواهیم با یک سالاد پرانرژی و خوش رنگ به نام سالاد کرفس آشنا شویم. این سالاد را می توانید در وعده شام و یا پیش غذا استفاده کنید. این …

 

 


درباره‌ی گیاه لوئی

گیاهی است، با ساقهای بلند و عمودی دارد که انتهای آن به دو شاتون متراکم استوانه ای شکل که در حقیقت گلهای آن هستند و یکی روی دیگری قرار دارد ختم می شوند. گلهای آن دو نوع نر و ماده، گل های نر به شکل شاتون استوانه ای و در بالا قرار دارند و استوانه  پایین گلهای ماده  آن هستند، پس از خاتمه  دوران گلدهی، گل های نر فرو ریخته و تنها یک محور برهنه  نازک از آن باقی میماند، ولی شاتون پایینی یعنی گلهای ماده رشد کرده و ضخیم می شوند و در وقت رسیدن میوه ها به شکل یک چماق یا گرز استوانه ای درمی آیند.

در میوه های آن دانه های خیلی ریز وجود دارد به قطر حدود یکمیلیمتر، این دانه ها را کرک پنبه ای پوشانیده است که الیاف آن دراز و به طول دو تا پانزده میلیمتر می باشد، این کرک هابی رنگ شبیه پنبه اند. برگهای آن به شکل روبان باریک و دراز است که از قاعده ساقه خارج و به طور عمودی تا رأس ساقه بالا می رود. قسمت زیرزمینی گیاه را ساقه  زیرزمینی صخیمی که مملو از فکول می باشد تشکیل می دهد که به طور افقی قرار گرفته و ریشک های گیاه به آن متصل و در خاک فرو رفته اند.

این گیاه آبی است و در کنار نهرها و آبهای راکد و در مناطق مختلف آسیا در چین، شبه قاره  هند، امریکا، اروپا و ایران می روید، در ایران در اطراف تهران، جاجرود، کرج، اصفهان، اراک، گرگان، مشهد و بلوچستان دیده می شود و دارای چند گونه می باشد.

 

لوئی و خواص آن / ویکی ووک

 

خواص گیاه لوئی

گرده‌ی این گیاه دارای خواص بسیاری است که عبارتنداز:

  • مدر است
  • برای معالجه و تسکین دردهای پشت و کمر
  • ناراحتی های بر مجاری ادرار
  • درد قاعدگی های دردناک و همچنین در موارد قطع عادت ماهیانه  بدون دلیل خاص تجویز می شود
  • قابض، قاطع خونریزی و التیام دهنده زخم است
  • تب بر میباشد
  • ترشحات مفرط پس از زایمان را خشک می کند.

همچنین اگر این گیاه را آن را نیم کوب کرده بجوشانید و آب صاف کرده  آن را بنوشید. مدر میرد و خنک کننده است، برای افزایش ترشح شیر مفید میباشد، التهاب و ورم پستان را برطرف می کند، تب بر است، اسهال خونی را قطع می کند. همچنین لطفا برای استفاده از این گیاه حتما با پزشک داروی گیاهی مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی | ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *