وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ

وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ / ویکی ووک

باتوجه به فراگیر شدن استفاده از خدمات آنلاین و گسترش خدمات در این بستر، یکی از پرکاربرترین سرویس، انتخاب رنگ و تم است. در این پست به بررسی و معرفی وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ‌ میپردازیم. انتخاب رنگ و تم در پروژه های دیجیتالی و چاپی و اصولاً کارهای تبلیغاتی بسیار مهم است چرا که باعث توجه یا عدم توجه مخاطب و برقرار کردن ارتباط وی با محصول میشود.

در پست قبل به معرفی وب سایت های کاربردی برای کاهش حجم عکس اشاره کردم. امیدوارم که مورد توجه کاربران عزیز ویکی ووک قرار گرفته باشه. اما قطعا شما به عنوان یک کاربر، با جلوه های بصری و رنگ ها، در طول روز بسیار مواجه میشود. بنرها، عکس ها، کارتهای تبلیغاتی و … که برخی از آنها دلنشین و برخی دیگر ناخوش­آیند هستند. بخشی از این ماجرا، به رنگ هایی که در آن ها مورد استفاده قرار گرفته مربوط میشود.

معرفی وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب رنگها مهم است، همخوانی آن ها بایکدیگر می­باشد. برای این منظور سایت paletton یکی از سایتهای کاربردی برای انتخاب تم رنگی است. در این سایت شما قادر خواهید بود تا رنگ های یک طیف، متضاد و مکمل را برای رنگ انتخابی خود مشاهده نمایید.

یکی دیگر از وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ، سایت colorhexa است. در این سایت امکانات خوبی در اختیار شماست و میتوانید از نمونه های پیشنهادی استفاده کنید. همچنین قادر خواهید بود تا رنگ مورد نظر خود را جستجو کرده و اطلاعاتی درباره کدآن رنگ، رنگ مکمل، رنگ مشابه و … بدست آورید.

 

وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ / ویکی ووک

 

سایت های color-hex و w3schools (دربخش انتخاب رنگ) سایت های خوب دیگری هستند که در زمینه انتخاب رنگ ها برای طراحی بسیار کمک کننده خواهند بود.

معرفی وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ – رنگ های flat

سبک طراحی flat یکی از سبک هایی است که در حال حاظر در بسیاری از سایت ها و اپلیکیشن ها کاربرد دارد. و رنگ های خاصی نیز برای طراحی در این سبک انتخاب و مورد استفاده قرار میگیرد. سایت flatcolors این امکان را به شما میدهد که بتوانید برای طراحی های flat خود از رنگ ها و تم های flat بهره ببرید. همچنین سایت های flatuicolors برای رنگ های استاندارد flat و materialuicolors برای انتخاب رنگ های متریال (material design) میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

 

وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ / ویکی ووک

 

معرفی وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ – افزونه

از سایت colorzilla میتوانید برای نصب افزونه انتخاب رنگ بر روی مرورگرهای فایرفاکس و کروم استفاده کنید. همچنین سایت coolors هم یک سایت بسیار قوی در زمینه انتخاب رنگ است که برای مرورگر chrome افزونه داشته و همچنین اپ IOS نیز دارد.

معرفی وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ – انتخاب رنگ عکس

 

وب سایت های کاربردی برای انتخاب رنگ / ویکی ووک

 

گاهی در یک تصویر رنگی وجود دارد که میخواهیم از آن رنگ برای طرح های خود استفاده کنیم. برای این منظور میتوانید از سایت های pinetools و colorcodepicker و imagecolorpicker استفاده کنی. کار با این سایت ها بسیار ساده است. کافیست تا تصویر مورد نظر خود را مشخص کنید و با موس نقطه ای که رنگ آن را میخواهید کلیک کنید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *