چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟ / ویکی ووک

شاد بودن آرزوی همه ماست . ما هگی  دوست داریم در تمام لحظات زندگی شاد و سرزنده و خوشحال باشیم . ولی باید دید  آیا ما می‌توانیم انتخاب و تلاش کنیم که شادتر باشیم یا نه؟  آیا در لحظاتی که شاد‌ نیستیم می توانیم شرایط را تغییر دهیم  . با ما همراه شوید تا پاسخ مناسبی برای این پرسش بیابیم.

عوامل شاد زیستن

روان‌شناسان و روان پزشکان ثابت کرده اند که شاد‌ زیستن تحت تاثیر عوامل زیستی و ژنتیک  و همچنین محیط پیرامون ماست . برخی افراد ذاتا نسبت به دیگران شادتر و سرزنده تر هستند . برخی عوامل محیطی نیز در ایجاد شادی موثرترند . این نشان می دهد که برخی عوامل شادی در اختیار ما نیستند ولی ما می توانیم با تغییر در نگرش  و تلاش بیشتر شادتر زندگی کنیم.

 

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟ / ویکی ووک

 



شاید دوست داشته باشید

میوه های خون ساز میوه های خون ساز کدامند؟

آیا می‌دانید که انواع مختلف میوه وجود دارد که در جبران کم‌خونی مؤثر است…


راهکارهای شاد شدن

  •  ارتباط با افراد شاد– سعی کنیم با افرادی معاشرت کنیم که به ما انگیزه ، امید و اعتماد به نفس  بدهند . این افراد انرژی مثبت به ما می دهند . ارتباط بیشتر با افراد صمیمی، حس آرامش و امنیت را بالا می‌برد و باعث بهبود روحیه می‌شود. دوستان صمیمی قدیمی از جمله این افراد هستند .
  • غذاهای شادی آور بخوریم – بعضی مواد دارای ماده موثره ای هستند که  احساس شادی را بیشتر می‌کند . کلسیم، آهن، امگا3 و اسیدهای چرب، ویتامین B6، B12، کروم، منیزیم، ویتامین D و روی با تاثیراتی که بر مغز دارند، باعث افزایش حس سرزندگی و خوشحالی می‌شوند .خوردن  گردو، قهوه، شکلات، ماست،سبزیجات و میوه‌هایی نظیر زردآلو، انار، تربچه، قارچ و چای سبز می‌تواند شادی آفرین باشد.
  • قربانی نباشید – فقط به خاطر فرزندانم ، فقط به خاطر فلانی و … شما را تبدیل به فداکاری بدون حس شادی می کند در حالی که می توانید فداکاری شاد باشید
  • بر ترس ها غلبه کنید – غلبه بر ترس‌های بی‌مورد، گامی به سوی شادکامی است  . نگران حرف دیگران نباشید و سعی کنید شاد زندگی کنید
  • توقعتان را پایین بیاورید –  انتظار زیادی سبب می شود  کمتر از دیگران از زندگیتان راضی و خوشنود باشید . پس اگر می‌خواهید زندگی شادتری داشته باشید،‌ باید از توقعاتتان کم کنید و بر تلاشتان بیفزایید.
  • منظر دیگران نمانید –  به یاد داشته باشید به جز خودتان هیچ کس قادر نیست شما را شاد کند . برای شاد بودن لازم است روابط متنوع و فعالیت های گوناگون داشته باشید.  اگر منتظر باشید تا یک موقعیت جدید را تجربه کنید تا شاد شوید شادی امروزتان را از دست می‌دهید.

منابع : جام جم آنلاین


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *