رازهایی برای ارتباط بهتر بین همسران

رازهایی برای ارتباط بهتر بین همسران - ویکی ووک

ارتباط بهتر بین همسران یا به عبارت دیگر، ارتباط بیشتر و موءثر زوجین، با توجه به زمانه ای که در آن زندگی می کنیم؛ کم کم مانند آرزویی شده است که دست یافتن به آن محال یا غیر ممکن نه، بلکه کاری بس دشوار و مشکل است.

اما این کار و یافتن راه حلی برای آن، نیاز به آموخته هایی دارد که لازمه هر زندگی مشترکی است و نظر به اهمیتی که این موضوع پیدا کرده، می خواهیم تا در این مطلب شما را با برخی از این راه کارها آشنا کنیم.

خواهشمندیم که این مطالب را فقط متأهلین مطالعه نکنند؛ اتفاقاً شما مجردها هستید که باید اینگونه مطالب را زودتر از آنکه گرفتارش شوید بیاموزید و در زندگی آینده برای موفقیت هر چه بیشتر بکار بندید، قبل از اینکه کار از کار گذشته و دیر شود و فرصتی برای جبران نباشد.

ارتباط بهتر بین همسران و نکاتی در مورد آن

به نظر می رسد که ارتباط بهتر بین همسران در زندگی مدرن امروز، خود روشی متفاوت و به همان اندازه مدرن را می طلبد که در واقع باید گفت این روش ها شیوه هایی سهل و ممتنع هستند؛ چون در گفتار بسیار ساده اما در عمل، بسیار دشوار خواهند بود.

به هر حال امیدواریم با یادآوری این نکات، راه حل تازه ای را به شما عزیزان، جهت یک ارتباط و گفتگوی صمیمانه و محبت آمیز فراهم کنیم.

رازهایی برای ارتباط بهتر بین همسران  - ویکی ووک

همسر خود را آنگونه که هست بپذیرید

این را برای همیشه به ذهن خود بسپارید که شما نخواهید توانست کسی را به سادگی عوض کنید و هیچگاه با این تصور که همسر خود را آنطور که می خواهید، می سازید و او را عوض خواهید کرد؛ با کسی ازدواج نکنید که این تصور، تصور کاملاً غلطی است و باید افراد را همانطور که هستند بپذیرید؛ با تمام خصوصیات منفی و مثبتی که دارد؛ همانطور که خود شما هم دارای ویژگی های مثبت و منفی مختص به خود هستید.

دلخوری خود را عنوان کنید.

اگر از همسرتان ناراحت و دلخور هستید به جای قهر کردن و سرسنگین رفتار کردن و یا متلک گفتن! به راحتی احساستان را بیان کنید؛ زیرا او قادر نیست که ذهن شما را بخواند و نمی داند مشکل دقیقاً از کجاست.

انتخاب درست کلمات

به خاطر داشته باشید که کاربرد ناشیانه و نادرست کلمات، همانقدر که می تواند مخرب و ویرانگر باشد؛ در صورت درست بودن، چندین برابر کارایی داشته و بار مثبت آن می تواند به تحکیم روابط کمک کند.

مثلاً استفاده از کلمه «ما» به جای کاربرد من و یا تو، می تواند از بروز خیلی از مشکلات و ایجاد یک ذهنیت منفی جلوگیری کند؛ پس در کلیه موارد اعم از مالکیت، درآمد، معیشت و… سعی کنید که از کلمه ما کمک بگیرید و اصولاً انتخاب کلمات جادویی، تأثیر گذار و مثبت، یکی از رازهای ارتباط بهتر بین همسران است.

رازهایی برای ارتباط بهتر بین همسران  - ویکی ووک

به اختلافات میدان ندهید

در زندگی همه همسران مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ اما مهم اینست که نگذارید مشکلات و ناراحتی ها در وجود شما رخنه کرده و روی هم انباشته شوند، پس در اولین فرصت در مورد آن با یکدیگر صحبت کرده و راه حلی برای آن بیابید.

هیچگاه اجازه ندهید اختلافات طولانی شوند و تا مشکل را کاملاً حل نکرده اید از آن عبور نکنید، چون دوباره ممکن است همان مشکل برایتان ایجاد شود و مطمئن باشید که این بار حل کردن آن سخت تر از دفعه پیش خواهد بود.

شنونده خوبی باشید

برای حل مشکلات، باید همواره سعی کنید تا شنونده خوبی باشید؛ چون گوش کردن فعال، یکی از مهمترین مواردی است که شریک زندگی شما را آرام خواهد کرد و یکی از مؤثرترین راه ها برای حل مسئله است.

در هنگام گفتگو حرف او را قطع نکنید و حتی اگر به نظر شما اشتباه می گوید؛ باز هم شنونده خوبی باشید و نشان دهید که برای او و حرف هایش ارزش و اهمیت قائل هستید.

همیشه حق با شما نیست

در این گفتگو تلاش کنید که مرتب از خود و عملکرد خود دفاع نکنید و بدون گوش دادن به توضیح طرف مقابل، در مورد رفتار او قضاوت عجولانه نکنید و فکر نکنید که همیشه حق با شماست و این همسر شماست که مقصر است و باید از شما عذرخواهی کند.

سعی کنید که از دور و خارج از بحث بین تان به موضوع نگاه کنید و منطقی باشید چون انسان های منطقی همواره روابطی بی تنش و آرام تری را تجربه می کنند.

بیشتر روی رفتار و گفتار خودتان تمرکز کنید و برای اصلاح عیوب خود تلاش بیشتری داشته باشید.

رازهایی برای ارتباط بهتر بین همسران  - ویکی ووک

عکس العمل مناسب داشته باشید

در هنگامی که همسرتان با شما به طور جدی گفتگو می کند و یا اینکه درد دل هایش را به شما بازگو می کند؛ هیچ کار دیگری انجام ندهید و تنها به سخنان او گوش کنید و نشان دهید که احساسات او برای شما مهم است.

در این مواقع عکس العمل های مناسب و درستی را از خود نشان دهید و هیچگاه او و احساساتش را مسخره نکنید تا در همه حال او شما را بهترین دوست خود بداند و بتواند به راحتی با شما درد دل کند.

خب عزیزان، برای اینکه بتوانید تأملی نسبت به مسائل عنوان شده داشته باشید و بیشتر به هر یک از آن ها بیندیشید موارد دیگر رازهای ارتباط بهتر بین همسران را در پست های بعدی مطالعه نمائید.

از اینکه با ما هستید بسیار خرسندیم.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *