چگونه از سانسوریا نگهداری کنیم؟

چگونه از سانسوریا نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

در پست قبلی با یکی از انواع بگونیا آشنا شدیم در این پست سعی خواهیم کرد در مورد نحوه نگهداری گیاه سانسوریا مطالبی را با شما در میان بگذاریم . سانسوریا  یا شمشیری گیاهی همیشه سبز از خانواده مارچوبه است  . برگ های این گیاه همانند شمشیر باریک و نوک تیز است. بر اساس تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده است این گیاه قادر به تصفیه آلودگی هوا نیز می باشد. بنابراین نگهداری آن در آپارتمان خصوصا در شهرهای آلوده می تواند به خوبی هوا را تصفیه کرده  و اکسیژن آن را  افزایش دهد. پس با ما باشید تا نکاتی را در مورد نگهداری این گیاه با هم مرور کنیم.

نیازهای سانسوریا

چگونه از سانسوریا نگهداری کنیم؟ / ویکی ووک

 

سانسوریا گیاهی است مقاوم به شرایط  نگهداری در آپارتمان ها و حتی اداره ها و سازمان هایی که کمتر حوصله رسیدگی به آن را دارند . این گیاه با برگ های کشیده خود می تواند نمای زیبایی به ستون ها و دیوارهایی که کنار آن ها قرار می گیرد ببخشد.

 برای این که از وجود این گیاه بهره ببرید لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • گرچه سانسوریا در سایه و نور کم هم رشد می کند ولی بهتر است گلدان گیاه جایی قرار گیرد که نور غیر مستقیم و کاملی وجود داشته باشد .
  • دمای کم را تا حدودی تحمل می کند ولی بهتر است دمای اتاق از حدود ده درجه سانتی گراد کمتر نباشد .
  • سانسوریا نیاز زیادی به کوددهی ندارد ولی اگر مشاهده کردید که برگ ها کوچک مانده اند می توانید ماهی یکبار از کودهای مخصوص موجود در بازار استفاده کنید .
  • به این گیاه زیاد آب ندهید چون به پوسیدگی حساس است . بهتر است اجازه بدهید خاک سطح خاک گلدان خشک شود و مجددا اقدام به آبیاری کنید .
  • برای تعویض گلدان این گیاه عجله نکنید چون سانسوریا گلدان کوچک را ترجیح می دهد و تقریبا هر 3 سال یکبار به تعویض گلدان احتیاج دارد .
  • خاک مناسب سانسوریا خاکی با بافت متوسط و زهکش خوب است . برای تهیه چنین خاکی می توانید از یک قسمت کمپوست به اضافه یک قسمت خاک باغچه و یک قسمت ماسه هاستفاده کنید.

شاید دوست داشته باشید

در باره بازی های المپیک چه می دانید؟ / ویکی ووکدرباره بازی های المپیک چه می دانید؟

بازی های المپیک در حال حاضر مهم ترین و معتبرترین رویداد ورزشی جهان است که هر چهار سال یک بار به میزبانی یکی از کشورها برگزار می شود. اعتبار این بازی ها…

 

 


تکثیر سانسوریا

برای تکثیر این گیاه دو راه وجود دارد .

  • استفاده از ریزوم – تکثیر از طریق تقسیم بوته ( ریزوم ) یک روش مناسب خصوصا برای سانسوریای ابلق است .
  • استفاده از قلمه برگ – می توانید یک برگ سالم از گیاه را قیچی کرده و به چند قسمت تقسیم کنید . سپس هر کدام از قطعات را در بستر کاشت مناسب قرار دهید ریشه دار شوند و سپس به گلدان منتقل کنید .

منابع : ambius


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *