مهمترین رویدادهای تاریخی 26 خرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 21 خرداد رویدادهای تاریخی 20 خرداد رویدادهای تاریخی 19 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 خرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اردیبهشت مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اردیبهشت در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 26 خرداد مصادف با 16 ژوئن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 26 خرداد

سال ۱۸۱۵

جنگ میدان لینگلی، آخرین جنگ پیروزمندانه ناپلئون بناپارات، ۲ روز قبل از آغاز جنگ واترلو، انجام شد.

سال ۱۹۰۳

شرکت اوتوموتیو فورد در آمریکا تاسیس شد.

سال ۱۹۱۹

یوروک علی افه، فرمانده ترک، چند واحد نظامی یونان را نابود کرد.


شاید دوست داشته باشید

بیماری آکنه روزاسه چیست؟ / ویکی ووکبیماری آکنه روزاسه چیست؟

آکنه روزاسه نوعی بیماری مزمن پوستی است که باعث التهاب و قرمزی پوست می شود. این بیماری قابل درمان صددرصدی نیست اما میتوان آن را با…

 


سال ۱۹۲۰

چسب زخم از سوی ائرل دیکینسون اختراع شد. او با مشاهده آسیب‌های کوچک و مداوم همسرش در آشپزخانه به این فکر رسید که می‌تواند با گذاشتن قطعات کوچک گازاستریل بر روی چسب در فواصل معین، کار پانسمان اینگونه آسیب‌های کوچک را ساده کند. این ابتکار به اختراع چسب زخم منجر شد.

سال ۱۹۴۰

در لیتوانی کمونیستها بر سرکار آمدند.

سال ۱۹۶۳

سفینه فضایی وستوک ۶، والنتینا تئرشهوا، نخستین زن فضانورد روسیه و جهان را با خود به فضا برد. این سفینه یک فضاپیمای سرنشین دار برنامه فضایی وستوک ساخت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود.

سال ۱۹۸۳

یوری آندروپوف، به صدر اتحاد شوروی روسیه برگزیده گردید. سیاست‌مدار اتحاد شوروی و دبیرکل حزب کمونیست اتحاد شوروی از ۱۲ نوامبر ۱۹۸۲ تا روز مرگش بود. او مجموعاً حدود ۱۶ ماه این سمت را به عهده داشت و در این مدت در واقع رهبر شوروی بود. آندروپف از افرادی بود که بسیار مورد اطمینان برژنف بود، برای همین برژنف اول او را به سمت ریاست کا.گ. ب و سپس معاونت خود در حزب برگزید.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 26 خرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *