روش هایی برای سرخ کردن بادمجان

روش هایی برای سرخ کردن بادمجان – ویکی ووک

یکی از دغدغه های کدبانوهای خانه سرخ کردن بادمجان با کمترین مصرف روغن است. و این کار حتما باید به سه دلیل انجام بگیرد اول بخاطر اینکه روغن کمتری مصرف شود تا در مصرف روغن صرفه جویی کرده باشیم و دلیل دوم بخاطر اینکه با وجود روغن زیاد در غذا و خوردن غذاهای چرب دچار چربی بالا در خون نشویم؛ سومین دلیل این است که با خوردن غذاهای چرب دچار چاقی و اضافه وزن می شویم.

پس باید برای سرخ کردن بادمجان که روغن زیادی را به خود جذب می کند راه حل هایی را باید جست و جو کنیم تا مصرف روغن را به حداقل خود برسانیم.

سرخ کردن بادمجان با کمترین مصرف روغن

در اینجا راه حل های ساده ای را به شما در این زمینه پیشنهاد می کنیم.

الف) بعد از اینکه بادمجان ها را شستید، آنها را پوست بگیرید سپس روی آنها نمک بریزید و یا اینکه به مدت یک ربع آنها را در آب نمک بخوابانید.

بادمجان هایی را که در نمک یا آب نمک قرار داده اید، با یک دستمال تمیز آشپزخانه کاملا خشک کنید.

به این ترتیب هم تلخی بادمجان گرفته می شود و هم روغن کمتری موقع سرخ کردن مصرف می شود.

حال می توانید بادمجان ها را سرخ کنید.

ب) بعد از اینکه بادمجان ها را پوست کندید و آبشان کاملا کشیده شد، با قلموی آشپزی روی آنها را کمی روغن بمالید و درون سینی فر بچینید.

حال سینی را داخل مایکروفو قرار داده و به مدت 10 دقیقه پشت و روی بادمجان ها را سرخ کنید.

برای سرخ کردن بادمجان می توانید از فر معمولی هم به جای مایکروفر استفاده کنید.

پ) اگر بعد از شستن و پوست کردن و قبل از سرخ کردن بادمجان آنها را به کمی ماست آغشته کنید، (حتی می توانید آنها را یک ساعت در ماست بخوابانید) و در یخچال به مدت 1 ساعت نگه داری کنید و بعد ماست را از روی بادمجان کاملا پاک کنید و بگذارید در معرض هوا چند دقیقه بماند می توانید انها را با مقدار کمی روغن سرخ کنید.

مطمئن باشید که با این روش روی بادمجان ها یکدست طلایی و سرخ می شود.

ت) بعد از اینکه بادمجان ها را شستید، پوست کردید و خشک کردید به هر اندازه که می خواهید آنها را برش دهید حال بادمجان ها را در ماهیتابه بچینید کمی نمک روی آنها بپاشید و حدودا نصف استکان آب هم روی بادمجان ها بریزید.

درب ماهیتابه را بگذارید و با حرارت ملایم بگذارید تا کاملا آب آن خشک شود.

در این مدت بادمجان ها نرم شده اند. حالا 3 – 4 قاشق غذاخوری (به نسبت حجم بادمجان ها) روغن به آن اضافه کنید و اندکی هم زردچوبه به روغن بیفزایید و بگذارید بادمجان ها سرخ شود.

ث) بعد از شستن و پوست کردن بادمجان ها می توانید از یک عدد سفیده تخم مرغ کمک بگیرید. سفیده تخم مرغ را کاملا هم بزنید و بعد بادمجان ها را به کمک دستتان به سفیده تخم مرغ آغشته کنید.

این مقدار باید بسیار کم باشد و مانند یک روکش نازک بر روی بادمجان ها عمل کند پس با دستتان مقدار سفیده اضافه را از روی بادمجان پاک کنید و بعد آنها را داخل مقدار کمی روغن سرخ کنید.

ج) بادمجان ها را پوست بگیرید و درون مایکروفر به مدت 5 دقیقه بگذارید تا آبشان گرفته و تقریبا خشک شود. حالا برای سرخ کردن بادمجان می توانید از مقدار کمی روغن که درون تابه ریخته اید، کمک بگیرید و آنها را با همین مقدار روغن کم سرخ کنید.

چ) بعد از شستن و پوست کندن و خرد کردن بادمجان ها ( در صورت لزوم ) بگذارید کاملا در معرض هوا خشک شود و آبشان گرفته شود.

تابه را روی شعله گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. بادمجان ها را درون روغن داغ قرار دهید و درب تابه را بگذارید و شعله را به حالت متوسط نگه دارید تا هم بادمجان ها زودتر سرخ شود و هم روغن کمتری مصرف شود.

گذاشتن درب تابه در این روش کمک می کند که ورغن کمتری به اطراف پاشیده شود چون شعله گاز زیادتر است.

ح) وقتی بادمجان ها را پوست کرده و آماده کردید، بگذارید بادمجان ه ابه مدت 2 – 3 دقیقه در آب و نمک کمی نرم شود سپس آنها را داخل آبکش بریزید.

وقتی آبش کاملا کشیده شد برای سرخ کردن بادمجان کمی روغن درون تابه بریزید و آنها را با حداقل روغن سرخ کنید.

اما پیشنهاد من به شما که خودم آن را امتحان کرده ام این است که روی بادمجان ها را کمی نمک بپاشید و آن را روی دستمال تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن جذب دستمال شود ( برای چند دقیقه ) سپس با همان دستمال بادمجان ها را کاملا خشک کنید.

تابه را روی گاز قرار دهید تا کمی داغ شود و بعد به آن روغن اضافه کنید تا روغن هم کمی داغ شود حالا بادمجان ها را درون تابه بچینید، شعله را در حالت متوسط قرار دهید و درب تابه را نیز بگذارید تا هم بادمجان ها زودتر و با روغن کمتری سرخ شوند و هم روغن به اطراف پاشیده نشود.

روش هایی برای سرخ کردن بادمجان – ویکی ووک

امیدوارم خواندن این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

در صورت تمایل می توانید پست های زیر را مطالعه نمایید.

شاک شوکا و طرز تهیه آن

ته چین گوجه بادمجان را چگونه درست کنیم؟

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *