مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند مصادف با 5 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند

سال ۱۹۱۲

برای اولین بار ارتش ایتالیا از بالونهای هوایی برای مقاصد جنگی استفاده کرد.

سال ۱۹۱۸

بلشویکها پایتخت روسیه را از سنت پترزبورگ به مسکو منتقل کردند.

سال ۱۹۲۲،

پییر پائولو پازولینی، شاعر، کارگردان و نویسندهٔ معاصر ایتالیایی چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۳۳

به دنبال بروز بحران بزرگ اقتصادی در جهان، فرانکلین روزولت رییس جمهوری امریکا همه بانکها را تعطیل کرد و تمامی فعالیتهای مالی را متوقف نمود.

سال ۱۹۵۳

ژوزف استالین(به معنی مرد پولادین)، رهبر و سیاست‌مدار کمونیست شوروی چشم از جهان فرو بست.


شاید دوست داشته باشید

دمنوش پرسیاوشان را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووکدمنوش پرسیاوشان را چگونه درست کنیم؟

پرسیاوشان نام گیاهی است که در ایران می‌روید؛ این گیاه شاخه‌های سیاه، سخت، باریک و براق به طول تقریباً ۲۰ سانتی‌متر و برگ‌های کوچکی مانند برگ‌های…

 

 


سال ۱۹۶۶

دکتر محمد مصدق نخست وزیر دوران محمدرضا شاه پهلوی به دنبال عمری مبارزه و تلاش، پس از برکناری در کودتای ۲۸مرداد سال ۱۳۳۲، بازداشت و در روستای احمد اباد و در تبعید درگذشت.

سال ۱۹۶۶

یک هواپیمای مسافربری بوئینگ در جمهوری فیجی سقوط کرد و ۱۲۴ سرنشین ان کشته شدند.

سال ۱۹۷۲

یک اتوبوس در رودخانه گل میناب افتاد و ۳۲نفر از مسافرینش کشته شدند.

سال ۱۹۷۴

در چهل کیلومتری قصرشیرین بین نیروهای مسلح عراق و مرزداران ایران درگیری مسلحانه بسیار شدیدی رخ داد که چندین ساعت به طول انجامید و در نتیجه آن دهها تن از طرفین کشته و مجروح شدند.

سال ۱۹۷۸

روزنامه کیهان در خبری ضمن اعلام آزادی ۱۶۰متهم حوادث خونین روز ۲۹بهمن سال ۱۳۵۶ شمسی در تبریز، تعداد بازداشتی ها را تا عصر روز قبل ۶۴۵ نفر اعلام کرد.

سال ۱۹۷۸

خبرگزاری یونایتدپرس، در گزارشی از برکناری دو افسر پلیس مخفی ایران (ساواک) که منجر به مرگ ۱۲نفر در حادثه ۱۸فوریه تبریز شده بودند، خبر داد.

سال ۱۹۸۸

دکتر عباس ریاضی کرمانی استاد نجوم ایران درگذشت.

سال ۲۰۰۱

در شهر مکه در خلال مراسم حج ۳۵ حاجی در اثر ازدحام کشته شدند.

سال ۲۰۱۳

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *