چگونه استرس و اضطراب را برطرف کنیم؟

77 درصد مردم به‌طور منظم دچار عوارض جسمی ناشی از استرس و اضطراب ، خستگی، سردرد، دل‌درد، تنش عضلانی، تغییر در اشتها و دندان قروچه می شوند، درحالی‌که 73 درصد دچار مشکل روانی مثل بدخلقی ، خشم، عصبانیت و کمبود انرژی می‌شوند. ما در مطالب قبل نیز راه های را برای از بین بردن اضطراب و استرس پیشنهاد کرده بودیم اما در ادامه بابرخی دیگر از روش ها که بیشتر روانشناسانه است آشنا می شویم.

راه های از بین بردن استرس و اضطراب

گوش دادن به موسیقی

به گفته مربی ورزشی و مشاور پزشکی ورزشی آدام اسکات ، موسیقی قدرت تغییر دادن حالت  شیمیایی را در سلول‌های ما دارد . هنگام آماده شدن برای رفتن  به سرکار رادیو را روشن کنید  یا به موسیقی آرام گوش دهید تا احساس آرامش کنید.

 

 

ماساژ دست

نتیجه  یک مطالعه منتشر شده در سال 2008 در مجله طب مکمل و جایگزین، نشان داد که  ماساژ پنج‌دقیقه‌ای دست به‌طور چشمگیری  سطح استرس را پایین می‌آورد.  ماساژ درمانی روی بیوشیمی بدن تاثیر می‌گذارد و درنتیجه شما را   ازافسردگی و اضطراب رهایی می بخشد.


شاید دوست داشته باشید

انگور و خواص آن

انگور حاوی ویتامین های A ،B ،C می باشد، ضد سرطان است و دارای خواص…


نگاه گردن به رنگ های شاد

طبق گفته محققان فقط چند دقیقه نگاه کردن به رنگ های درخشان و شاد، می‌تواند روی بیوشیمی بدن تأثیر مثبت بگذارد و باعث کاهش استرس شود.

Related Post

 

 

مصرف چای گیاهی

یک  استاد گیاه‌شناس آمریکایی، دمنوش گیاهی نعناع گربه ای ، بادرنجبویه ،گل ساعت، رازک یا سنبل‌الطیب  را کاهش‌دهنده عالی استرس عنوان کرد.اگر هم علاقه‌ای به دمنوش ندارید ، سعی کنید چای سیاه یا چای سبز را  با عسل بخورید.

در کنار روش های فوق انجام برخی از کارها همچون راست ایستادن و استفاده از صندلی های گهواره ای و حتی فشار دادن دست کسی که برایتان عزیز است نیز میتواند بسیار برای از بین بردن استرس و اضطراب مفید باشد.

به امید فردایی روشن. 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط