لباس بیماران کرونایی را چگونه بشوییم؟

شستشوی لباس بیماران کرونایی نیز نکات کلیدی دارد، در صورتی که نکات را رعایت کنید خود شما نیز از ابتلا به این بیماری در امان خواهید بود، در این مطلب میخواهییم باهم بررسی کنیم که چگونه لباس بیماران کرونایی را بشوییم، همچنین ما در مطالب قبل راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو را نیز بررسی کردیم که در صورت علاقه میتوانید آن مطلب را نیز مطالعه کنید.

نکات کلیدی شستن لباس بیماران کرونایی

 

ابتدا باید این مطلب را گفت که قبل از شروع به تمیز کردن لباس بیماران کرونایی ، ماسک جراحی و یک جفت دستگش استریل بپوشید و از لمس صورت و چشم ها در طول تمیز کاری خودداری کنید.

از پرتاب کردن لباس ها خودداری کنید و از ماشین لباس شویی و شوینده های مناسب استفاده کنید و برای شستشو ترجیحا آب داغ استفاده کنید و استفاده از آب داغ 70 درجه سانتی گراد و شوینده های برای حداقل 25 دقیقه توصیه شده است.

اگر شستشو با در دمای کمتری انجام می شود از ماده شیمیایی مناسب برای دمای پایین و با غلظت مناسب برای شست‌وشو استفاده شود.

 

 

این نکته را همین جا ذکر کنم که مشکلی ندارد لباس بیماران کرونایی را با سایر افراد شست.

چرخ دستی یا هر وسیله‌ای که برای حمل و نقل لباس‌های شستنی استفاده می‌شود طبق دستورالعمل‌های مذکور تمیز و ضدعفونی شود.

هنگام شستن یا قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباس شویی از تکان دادن آن‌ها خودداری کنید تا از پراکنده شدن ویروس‌های احتمالی موجود بر سطح آن‌ها جلوگیری شود.

Related Post

در صورتی که امکان شست‌وشوی لباس‌ها بلافاصله پس از درآوردن آن وجود ندارد، لباس ها در سبد لباسی که درون آن پلاستیک هست، قرار گیرند. در این صورت در طول زمانی که میزبان زنده وجود ندارد، ویروس‌ها از بین می‌روند.

حتی اگر لباس ها آلوده به ویروس‌ باشند، تنها در صورتی بیماری اتفاق می‌افتد که دست‌ها به لباس آلوده مالیده و سپس دهان، چشم و بینی با آن ها لمس شود.

اگر افراد هنوز برای تشخیص ویروس کرونا آزمایش می‌دهند، وسایل شخصی و سایر وسایل مورد استفاده آن ها مانند بالش، تشک، فرش و کوسن تا زمانی که عفونت آن‌ها پایان یابد، استفاده نشود.

نکات مهم بعد از شستن لباس بیماران کرونایی

پس از اینکه تمیز کاری و شستشوی لباس ها به پایان رسید، دستکش ها را در آورید و دست ها را با آب و صابون بشویید و حتما دستکش ها و ماسک را در کیسه های زباله یا پلاستیک های دولایه دور انداخته شوند و استفاده از دستکش یکبار مصرف و ماسک مناسب هنگام تمیزکاری و ضدعفونی کردن ضروری است. همچنین لازم به ذکر است برای شستن ملافه های تخت، پوشش بالش ها پتو، پرده ها نیز از ماشین لباس شویی و شوینده مناسب و ترجیحا آب داغ استفاده شود.

لطفا حتما به نکات کلیدی توجه کنید، با رعایت کردن این نکات می توانید سلامتی را برای خود و خانواده خود تضمین کنید،

از مادران خانه دار و بقیه افردای که در این زمینه تجربه دارند خواهش میکنم نکات مهمی که ذکر نشده است را در نظرات به اشتراک بگذارند تا همه باهم به کمک هم این بیماری را شکست دهیم.

 

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط