لیکوپود و خواص آن

لیکوپود یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در این مطلب میخواهیم آن را بررسی کنیم این گیاه دارویی برای درمان عرق سوز شدن بسیار نافع است و به نام گوگرد نباتی نیز در طب سنتی خوانده می شود.

درباره‌ی لیکوپود

لیکوپود از سنبله های گیاه پای گرگ گرفته میشود، به این طریق که سنبله های دارای هاگ گیاه را کمی قبل از رسیدن کامل چیده و روی پارچه ای تکان میدهند، سپس هاگهای خارج شده و روی پارچهریخته شده را جمع آوری میکنند، این گرد زردرنگ است.


شاید دوست داشته باشید

چرا غش می‌کنیم؟

از حال رفتن یا اصطلاحا غش کردن، بخصوص در بیرون از خانه بسیار خطرناک است و باعث آزار و اذیت افراد می شود. غش‌ کردن صرفا بعلت آب و غذا نخوردن و گرما و درد شدید بوجود نمی آید بلکه…


خواص لیکوپود

Related Post

چهار گرم از آن را با کمی صمغ عربی در شربت مخلوط کنید و بخورید. برای ناراحتی دفع ادرار مؤثر است و پس از خوردن آن ادرار غلیظی همراه با مواد زاید دفع میشود و حجم ادرار بالا میرود وبخورید، برای اسهال ساده و اسهال خونی اطفال بسیار مؤثر است.

چهار قاشق قهوه خوری از آن را با دو عدد تخم مرغ، قند و آب مخلوط کرده بخورید. برای رفع اسهال .خونی مفید میباشد

از آن به طور مالیدنی استفاده کنید. به عنوان خشک کننده و تسکین دهنده ی موضع درد مفید است، در موارد التهاب و تحریک ناحیهای ران اشخاص چاق که بر اثر مالیدن رانها به همدیگر ایجاد می شود، همچنین رفع تحریک ناحیه ی ران  اطفال که در اثر تماس با ادرار ملتهب می گردد، درمان برخی از ناراحتیهای پوستی، رفع خارش پوست، اگزما، معالجه ی قسمتی از پوست بدن که در اثر زخم از بین رفته باشد یا خراش های پوست، ناراحتیهای قارچی و حتی سرطان پوست مفید میباشد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: کتاب اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط