درخت پوناشا و خواص آن

درخت پوناشا درختی است با برگ های پهن  که دارای گونه های مختلفی می باشد و بلندی ارتفاع این درخت نیز 15 – 20 متر می باشد این درخت به نام های درخت نان و شجره الخبز نیز معروف است. ما در مطالب قبل برخی گیاهان دارویی همچون: بابونه، درمنه، آش انگور و… را بررسی کرده بودیم در این مطلب میخواهیم درخت پوناشا را بررسی کنیم.

درباره‌ی درخت پوناشا

درخت پوناشا درختی است از خانواده ی Moraceae، که دارای گونه های مختلفی می باشد و بلندی آن به پانزده تا بیست متر می رسد. برگ های آن پهن است و بریدگی نسبتاً عمیق دارد که برگ را به چندین قسمت مانند پنجه تقسیم کند، البته بریدگی ها آنقدر نیست که قسمت ها از یکدیگر جدا باشند، برگ ها به رنگ سبز و طول آنها حدود سی سانتی متر است. ساقه های درخت، قوی و دارای دو نوع گلی نر و ماده می باشد. میوه ی آن درشت، کروی و گوشتی است که کمی قبل از رسیدن گوشت، سفید و آردی می باشد. در تمام قسمت های گیاه یک شرابه ی چسبناکی وجود دارد که از آن به عنوان چسب استفاده می شود. این گیاه در اقیانوسیه و سایر مناطق حاره انتشار داشته و کاشته می شود و نوعی از آن بومی هند است و در مناطق حاره ی هند به خصوص در بنگال، بیهار ودکان انتشار دارد.


شاید دوست داشته باشید

مشخصات گوشی HTC U Ultra

شرکت تایوانی HTC با تولید گوشی HTC U Ultra با نمایشگری بزرگ و بدنه‌ای که با شیشه پوشیده شده است مسیر جدیدی را در مقابل راه خودش قرار داده است، و قصد دارد …


خواص درخت پوناشا

میوه، برگ،گل و تخم این درخت دارای خواص درمانی است که در ادامه هریک از آن ها را بررسی میکنیم.

برگ درخت پوناشا

خاکستر آن را با روغن نارگیل و زردچوبه ساییده مخلوط کنید و به صورت مالیدنی برای درمان بیماری های خارش دار پوست نظیر هرپس استفاده نمایید.  آن را خرد کرده و سرخ کنید، سپس با کمی آب بپزید و ضماد نمایید. بزرگی طحال را درمان می کند.

گل پوناشا

آن را ابتداگرم کنید و پس از خنک شدن روی لثه هابمالید. برای تسکین درد دندان نافع است.

Related Post

میوه پوناشا

آن را بخورید. سرفه را تسکین می دهد.

تخم پوناشا

برای کمک و تسهیل وضع حمل تجویز میشود، تب حصبه و سایرتب ها را درمان می نماید، نیروی جنسی را تقویت می کند.

به امید فردایی روشن

منابع: اسرار گیاهان دارویی.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط