گیاه کانگو و خواص آن

گیاه کانگو گیاهی است از خانواده زیرفون که دارای گونه های مختلفی است و خواص بسیاری نیز دارد. در این مطلب میخواهیم این گیاه مفید را که برگ، میوه، ریشه و پوست درخت این گیاه دارای فواید است را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون، آناغالیس، بابونه، لوبلیا، ختمی و … را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در زمینه‌ی گیاهان دارویی بالاتر ببرید.

آشنایی با گیاه کانگو

 

 

 گیاهی است از خانواده زیر فون Tilliaceae، که دارای گونه های مختلفی است، اینگونه به صورت درختچه میباشد. برگهای آن تخم مرغی با دمبرگ کوتاه، کناره برگها دارای دندانه های اره ای، زیر برگها صاف و روی آنها پوشیده از تار است. گلهای آن زرد و درشت و میوه آن در ابعاد یک نخود، گوشتی، کروی شکل و شیرین و خوردنی است. این گیاه در چاه بهار و تیس دیده می شود. این گیاه در طب سنتی به نام های گانگو۔ گوانگی ۔گرویا ۔ گروپا- پرتورو -پوتوروق – دفتورک – پیستاوان – فرون – فالسا نیز معروف است در ادامه خواص این گیاه را باهم بررسی میکنیم.


شاید دوست داشته باشید

استفاده از ظروف سفالی چه خاصیتی دارد؟

خیلی از افراد از ظروف سفالی برای زیبایی استفاده می کنند، اما آیا می دانید که این ظروف سفالی علاوه بر زیبایی و حالت تزئینی که دارند برای….

Related Post

 


خواص گیاه کانگو

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، برگ، میوه‌ و ریشه و پوست این گیاه دارای خواص است. اگر برگ تازه‌ی آن را له کنید و آن را بصورت ضماد استفاده کنید، برای رفع تاول چرکی و التهاب پوست نافع است. میوه‌ی این گیاه را بخورید برای تقویت معده مفید است و قابض، مبرد و خنک کننده نیز می باشد. آب دم کرده‌ی پوست درختچه‌ی این گیاه را نیز اگر بنوشید. نرم کننده است، سوزش دستگاه تناسلی زنان را برطرف میکند. نوشیدن آب جوشانده ریشه‌ی کانگو نیز مدر است و در موارد رفع کمی ادرار مصرف می شود، ضمناً برای روماتیسم نیز مفید میباشد.

نظر شما در رابطه با این گیاه چیست؟ آیا این گیاه را دیده اید؟

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط