بررسی خودرو کیا ریو 2018

در سال 2000 شرکت خودروسازی کیا از اولین مدل ریو خود رونمایی کرد و تا سال 2005 در کشور کره به تولیدات انبوه رسید. ریو در ایران با خودرویی ظریف و زیبا شناخته می شود و بازار خوبی را هم دارد. کیا ریو 2018 جدیدترین مدل سدان و هاچ بک این شرکت خودروساز کره ایی می باشد که با داشتن امکانات رفاهی خوب و طراحی ظاهری جذاب تر و مدرن تر راهی بازار شده است که در ادامه این بخش بیشتر با این خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی کیا ریو 2018

کمپانی کیا در حال حاضر برای کیا ریو 2018 خود با دو نمونه ی بنزینی 1.6 لیتری وارد بازار مشتاق این سدان جذاب شده است که یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه ی انتقال قدرت به چرخ های را بر عهده گرفته اند. همچنین این خودرو با موتوری ۴ سیلندره و قدرت موتوری 130 اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متر از قدرت نسبتا متوسطی برخوردار است که البته این مشخصات برای یک سدان خانوادگی لوکس و مجهز بنظر کافی می باشد و نباید انتظار هیجان بیشتری در رانندگی با کیا ریو 2018 داشت. ویژگی مثبت این خودرو اقتصادی بودن و مصرف بهینه ی آن است که در هر 100 کیلومتر در جاده های شهری و بزرگراه ها به ترتیب 8.4 و 6.3 لیتر سوخت مصرف می کند.

مشخصات ظاهری و داخلی کیا ریو 2018

این سدان مدرن شده در ادامه طراحی های دگرگون شده و لوکس این کمپانی بسیار زیبا تر از نسل های قبلی خود طراحی شده و به گونه ایی تلفیقی از طراحی مدل های پیکانتو و سراتو یا با الهام گیری از آن تولید شده است که در پلت فرم سدان در طراحی بدنه یک هماهنگی و یکپارچگی مناسبی برخوردار است هرچند می توان ایراداتی را از طراحی کیا ریو 2018 داشت، اما در مجموع نمره قابل قبول و خوبی را می گیرد. طراحی کابینی بزرگ تر شده نسبت به نسل قبلی راحتی بیشتری را در اختیار سرنشینان گذاشته است.

Related Post

 

 

زبان طراحی تایگر نوز یا زبان ببر هم به خوبی در این دو مدل ریو دیده می شود و فرم چراغ های در عقب و جلوی خودرو مخصوصا در مدل هاچ بک آن خود نمایی می کنند. فضای داخل کابین کیا ریو 2018 بسیار مدرن تر و شکیل تر شده است. کیا با طراحی داشبوری ساده و کاربردی و قرار دادن نمایشگری 7 اینچی نسل جدید ریو خود را به فناوری های روز دنیا نظیر ناوبری ماهواره ای و امکاناتی دیگر که در ادامه شرح داده می شود، مجهز کرده است:

  • توانایی ارتباط با تلفن هوشمند
  • رابط اندرویداتو و اپل کارپلی
  • دوربین دنده عقب
  • کروز کنترل
  • تکنولوژی HAC
  • سیستم هوشمند حفظ تعادل خودرو
  • ترمز های ABS

همچنین شما عزیزان می توانید با خودرو های رودستر تسلا، پژو 508 و فولکس واگن پاسات جی‌تی  هم بیشتر آشنا شوید.

منبع: زومیت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط