چگونه فایل FLAC را در کامپیوتر اجرا کنیم؟

شاید این روزها که آلبوم های موسیقی به صورت دیجیتال نیز عرضه میشوند، عبارت دانلود فایل FLAC آلبوم را زیاد شنیده باشید. FLAC یک فرمت یا قالب برای فایل های صوتی دیجیتال است. در ادامه این مطلب به معرفی فرمت FLAC و شیوه اجرای آن خواهم پرداخت.

 

کم کم فرمت FLAC میان کاربران در حال بازکردن جای خودش است. که شاید بتوان گفت عمده ترین دلیل آن افزایش سرعت دسترسی به اینترنت است. چرا که دریافت فایل های با حجم بالا برای کاربران به امری طبیعی تبدیل شده و یک فایل FLAC دارای حجم چند برابری نسبت به همان فایل در یک فرمت رایج است.

اما ابتدا مختصر درباره فرمت FLAC خواهم گفت، و پس از آن به شیوه اجرای فرمت فایل FLAC خواهم پرداخت.

 

فایل FLAC چیست؟

FLAC یک فرمت دیجیتال صوتی است.

فایل های صوتی در دنیای دیجیتال عموماً فشرده سازی میشوند، که هر فرمت این عملیات را با سبک و سیاق مختص به خود انجام میدهد.

اما در این عملیات، عموماً بخشی از کیفیت فایل صوتی در خروجی برای شنونده کاهش میابد و به اصطلاح کیفیت فایل کم میشود.

فرمت FLAC یک فرمت صوتی رایگان است که در عملیات خود کیفیت فایل را تا حد بالایی حفظ کرده که به طبع حجم فایل FLAC خروجی بالا خواهد بود.

این فرمت در مقابسه با فرمت های رایجی مانند mp3 و wav دارای کیفیت بسیار بالاتر و حجم چند برابری فایل خروجی است.

اطلاعات بیشتر و تخصصی در این باره را متوانید از سایت رسمی ارائه دهنده FLAC مطالعه کنید.

Related Post

 

چگونه فایل FLAC را اجرا کنیم؟

شاید بتوان گفت بهترین، کم حجم ترین و عمومی ترین نرم افزار که قادر به پخش فایل FLAC است، نرم افزار معروف VLC است که به صورت رایگان از سایت رسمی آن قابل دانلود است.

اگر شما از ویندوز 10 بر روی کامپیوتر خود استفاده میکنید، با استفاده از نرم افزار Microsoft Groove Music که به صورت پیش فرض روی سیستم عامل ویندوز 10 وجود دارد میتوانید فایل FLAC را اجرا کنید.

نرم افزار معروف و محبوب  jetAudio نیز میتوانید این فایل ها که فرمت FLAC دارند را برای شما اجرا نماید.

اما اگر شما از سیستم عامل های دیگری بر روی کامپیوتر خود بهره میبرید، میتوانید با مراجعه به سایت رسمی FLAC و رفتن به صفحه دانلود، لیست نرم افزارهای پیشنهادی برای اجرای فایلهای FLAC را برای تمامی سیستم عامل ها مشاهده کنید.

 

در پایان لازم به یادآوری است که کیفیت اصلی زمانی خود را نشان خواهد داد که فایل صوتی در حال اجرا، ابتدا با کیفیت، ضبط، ساخته و ایجاد شده باشد و بعد نیز شنونده از اسپیکر یا وسیله صوتی با کیفیتی برای شنیدن آن استفاده کند که تفاوت واقعی را احساس کند.

 

در صورت دلخواه میتوانید مطلب آموزش بکاپ گرفتن از ویندوز 10 را مطالعه کنید.

 

منابع: ویکی پدیا | lifewire

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط