کیک فنجانی را چگونه درست کنیم؟

دوستان عزیز در پست­های قبلی با طرز تهیه رولت مرغ، شیرینی میکادو، گراتن سیب ­زمینی و اسفناج، آش شله قلمکار، سوفله شکلات، و… آشنا شدید که امیدوارم از تهیه آن­ها لذت برده باشید. 🙂 اما امروز می­خواهیم با طرز تهیه کیکی خوشمزه و پرطرفدار آشنا شویم. کیک فنجانی یکی از مناسب­ترین گزینه‌­ها برای پذیرایی از مهمان است و بدون فر تهیه می­شود. این کیک یکی از راحت­‌ترین کیک­‌هایی است که می­توانید تهیه کنید و مواد اولیه کمی هم دارد و نیاز به امکانات زیادی هم ندارد. امیدوارم این کیک را دوست داشته باشید و در کنار خانواده لحظات خوبی را سپری کنید، همراه با آرامش.

مواد لازم جهت تهیه کیک فنجانی

 

 

ردیف عنوان مقدار
1 تخم مرغ 2 عدد
2 آرد سفید 8 قاشق غذاخوری
3 شکر 8 قاشق غذاخوری
4 شیر 10 قاشق غذاخوری
5 روغن 4 قاشق غذاخوری
6 وانیل نصف قاشق مربا خوری
7 بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
8 پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری سرپر

طرز تهیه کیک فنجانی

ابتدا تخم مرغ و شکر را با هم بزنید و وانیل را نیز به آن اضافه کنید. سپس شیر و روغن را بیفزایید. آرد را الک کنید و سپس آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو را به مواد بالا اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید.

فنجان­‌ها یا پیاله­‌های نشکنی را چرب کنید و تا نیمه آن­ها از موادی که آماده کردید بریزید. (در صورت تمایل می­توانید روی آن پودر گردو بریزید)

فنجان­ها را توی قابلمه قرار دهید و قابلمه را تا نیمه فنجان­‌ها آب بریزید.

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید.

و به مدت 10 دقیقه بگذارید تا آب بجوشد، بعد از ده دقیقه روی درب قابلمه دمکش بگذارید و به مدت ده دقیقه بگذارید تا با دمکش بماند. حال شعله را خاموش کنید و درب قابلمه را برندارید تا کیک­‌ها داخل قابلمه خنک شود؛ سپس کیک را از فنجان خارج کنید.

 

Related Post

 

چند نکته جهت تهیه کیک فنجانی

 

 

این کیک­‌های خوشمزه را می­توانید با خامه، شکلات و … تزیین کنید.

برای بهتر شدن و خوشمزه‌­تر شدن کیک بهتر است آرد را دو تا سه بار الک کنید.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط